Poniedziałek przyniósł dwie pozytywne wiadomości o istotnych wrocławskich ulicach. Najpierw dowiedzieliśmy się o przetargu na projekt przebudowy Pułaskiego, a następnie na modernizację Powstańców Śląskich.
Powstańców Śląskich – wymiana nawierzchni
Projekt na remont obejmie nawierzchnię ulicy po obu stronach – od skrzyżowania z ulicą Swobodną do skrzyżowania z al. Hallera i Wiśniową. Zadanie będzie podzielone na trzy etapy:
- odcinek od skrzyżowania z ulicą Swobodną do skrzyżowania z ulicą Radosną i Szczęśliwą;
- nawierzchnia z kostką pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Wielka do ronda;
- prace od ronda do skrzyżowania z al. Hallera i Wiśniową.
W sumie to prawie 2 kilometry nawierzchni do wymiany. Uwaga, zakres tej inwestycji nie uwzględnia ronda, dla którego przygotowany będzie osobny projekt zagospodarowania wraz z zielenią.
Galeria zdjęć
Wygodniej i ciszej niż po kostce
Chętni do zaprojektowania remontu Powstańców Śląskich mogą składać oferty do 28 lutego. Wybrana firma dostanie pół roku na wykonanie zadania.
– Projektant będzie musiał uzyskać pozwolenie na prace od Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, ponieważ dla pierwszego i drugiego etapu obowiązuje strefa ochrony, która ma na celu zachowanie istniejącego kształtu tej ulicy na mapie Wrocławia – informuje Tomasz Jankowski (ZDiUM). – Z kolei fragment ulicy przeznaczony do modernizacji w trzecim etapie przebiega przez obszar miasta objęty ochroną konserwatora – dodaje.
W każdym z tych etapów dotychczasowa nawierzchnia z kostki zostanie rozebrana. Projekt zakłada też wymianę podbudowy na wszystkich odcinkach ulicy objętych inwestycją. W ramach prac remontowych zostanie odtworzona zieleń i chodniki w zakresie, w którym zostaną naruszone przy regulacji krawężnika. Dodatkowo w ramach prac wyregulujemy wpusty kanalizacji deszczowej i pokrywy studni.Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Władze Wrocławia argumentują wymianę nawierzchni dwiema korzyściami. Pierwsza – poprawa komfortu podróży samochodami i autobusami. Druga – mniejszy hałas.
– Jesteśmy przekonani, że wspólnie z konserwatorem zabytków uda się wypracować optymalne rozwiązanie – wyjaśnia Tomasz Jankowski. – Przykład nawierzchni bitumicznej na ulicy Powstańców Śląskich przy Sky Tower pokazuje, że taki rodzaj jest jak najbardziej możliwy – dodaje.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, projekt powinien być gotowy jesienią tego roku.