Punkt konsultacji społeczno-prawnych działa we wtorki w godz. 16–20 oraz czwartki w godz. 14–18. Zapisy są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. 8–16. Porad udzielają doświadczeni eksperci, do których można zwrócić się o pomoc:
- w przygotowaniu pisma urzędowego (np. o przyznanie świadczenia w ZUS lub w sprawach bankowych czy do spółdzielni mieszkaniowej)
- w kwestiach spraw majątkowych (np. jak sporządzić testament czy bezpiecznie przekazać majątek)
- w przypadku oszustw i nadużyć (np. w kontaktach z firmą windykacyjną lub sądem)
- w problemach nie tylko natury prawnej (np. w rozwiązaniu konfliktów sąsiedzkich, rodzinnych lub związanych z opieką nad osobą starszą).
Natomiast w środy w godz. 14-19 Fundacja zaprasza na konsultacje cyfrowe. Zapisy są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. 8–16. Podczas konsultacji seniorzy mogą oswoić świat technologii i rozwiązać codzienne trudności związane z obsługą komputera i internetu. Podczas spotkań omawiane są kwestie:
- obsługi komputera lub tableta krok po kroku
- bezpieczeństwa cyfrowego
- korzystania z internetu (jak bezpiecznie przeglądać strony, szukać informacji czy oglądać filmy)
- tworzenia i obsługi poczty e-mail (jak napisać wiadomość czy otworzyć załącznik)
- instalacji i obsługi przydatnych programów i aplikacji
- rozwiązywania bieżących problemów technicznych (np. komputer się nie włącza, coś nie działa).
Jesteś zainteresowany? Masz pytania? Pracownicy Fundacji Przyszłość Pokoleń są dostępni pod numerem telefonu: 576 100 720, mejlowo pod adresem: kontakt[at]przyszloscpokolen.pl oraz osobiście w siedzibie przy ul. Grodzkiej 7.