Jest wykonawca kolejnego odcinka drogi ekspresowej S8 Wrocław - Kłodzko. 14-kilometrowy fragment wybuduje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Ten etap ma być gotowy w pierwszej połowie 2028 r.
Dwa węzły, dziewięć mostów, osiem wiaduktów
Umowa GDDKiA z wykonawcami dotyczy odcinka od Ząbkowic Śląskich do Barda. Roboty będą realizowane w systemie Projektuj i buduj.
Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pas awaryjny. Na tym fragmencie S8 zaplanowano dwa węzły (Ząbkowice Śląskie Wschód na połączeniu z drogą wojewódzką nr 385 oraz Bardo na połączeniu z obecną DK8) i 35 obiektów inżynierskich, m.in.
- dziewięć mostów (w tym siedem pełniących również funkcję przejść dla zwierząt);
- osiem wiaduktów nad drogą ekspresową;
- dwa wiadukty w ciągu drogi ekspresowej pełniące również funkcję przejścia dla zwierząt;
- 16 przepustów, z czego 14 będzie pełniło również funkcję przejść dla zwierząt.
Budowa nowej trasy do Kłodzka: finał coraz bliżej
Budowę ponad 64-kilometrowego odcinka S8 z Wrocławia do Barda inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podzielił na sześć fragmentów. Ten między Ząbkowicami Śląskimi a Bardem jest czwartym, którego realizacja ruszyła.
W trakcie procedury przetargowej są jeszcze dwa odcinki od Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich, o łącznej długości ok. 17 km. W Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami. W trakcie przygotowania Programu Inwestycji jest trasa z Barda do Kłodzka.
Źródło: materiały prasoweTrasa będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 i drogi ekspresowej S8. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce i Łagiewniki Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu, wykorzystując w tym celu pozostawioną rezerwę w pasie dzielącym.Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, komunikat prasowy