W tym artykule:
- jaki był zakres prac,
- zdjęcia na kilka dni przed otwarciem,
- kiedy zacznie działać przystanek,
- czym są i gdzie są przystanki wiedeńskie.
Przebudowa przystanku Arkady (Capitol) – tego w stronę południową – rozpoczęła się w połowie lipca i była zaplanowana do 1 września.
Prace trwały niespełna dwa miesiące, sprzyjające warunki pogodowe oraz ogromne zaangażowanie wykonawcy pozwoliły przyspieszyć oddanie przystanku o tydzień. Celem inwestycji była przede wszystkim poprawa komfortu pasażerów oraz zwiększenie ich bezpieczeństwa w miejscu, gdzie wsiadanie i wysiadanie do tramwaju odbywa się z jezdni.Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
W galerii są zdjęcia wykonane kilka dni przed sobotą 23 sierpnia. Tego dnia pasażerowie zaczną korzystać z przebudowanego przystanku. Organizacja ruchu na ulicy i chodniku wróci do normy.
Z zasady na peronie (przystanku) wiedeńskim jezdnia jest na tym samym poziomie co chodnik, dlatego wsiadanie i wysiadanie z tramwaju lub autobusu jest łatwiejsze, co odczuwają zwłaszcza seniorzy i osoby z ograniczoną możliwością poruszania się.
Zakres prac wymienia Ewa Mazur: — Obejmował całkowitą przebudowę obszaru przystanku. W ramach inwestycji podniesiono poziom jezdni a chodnik poddano kompleksowej modernizacji. Nowa forma peronu wymagała przebudowy odwodnienia, kanalizacji deszczowej i sygnalizacji świetlnej.
Na ul. Świdnickiej na przebudowę czeka teraz pobliski przystanek Renoma w kierunku Rynku (trwa aktualizacja projektu inwestycji). Perony wiedeńskie są we Wrocławiu przy innych ulicach, takich jak:
- Traugutta,
- Piłsudskiego,
- Krupnica,
- Hubska,
- Trzebnicka,
- Szczytnicka.
Najnowsze są przy Pomorskiej, mostach Pomorskich, ul. Sienkiewicza i Piastowskiej.