wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 7777

13°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 03:45

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2023
  3. Projekt nr 6

Nr projektu Nr projektu 6

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Rowerowy Wrocław 2023 [WBO. 2023]

Głosów: 2 801

piesze/roweroweKategoria

2 000 000 złBudżet zweryfikowany

Niewybrany w głosowaniu Status

2 801

oddanych głosów

Lider projektu: Mateusz Sernecki

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie połączeń rowerowych w lokalizacji ul. Powstańców Śląskich/ul. Racławicka oraz ul. Trzebnicka.
Na ul. Powstańców Śląskich wydzielona trasa rowerowa lub ciąg pieszo-rowerowy, zależnie na ile pozwoli szerokość pasa drogowego. Możliwe, że konieczna będzie modyfikacja szerokości pasów jezdni oraz przestawienie latarni. Wskazane jest też wyniesienie przejść dla pieszych i rowerzystów oraz ich doświetlenie. Należy zachować rosnące w obrębie skrzyżowania drzewa, akacja, ze względu na silnie pochylony pień zostanie zostanie objęta analizą dendrologiczną na etapie prowadzenia prac.
Na ul. Trzebnickiej, poza regulacją ruchu, konieczna modyfikacja sygnalizacji świetlnej i obniżenie chodnika.
Negatywna ocena dla jednokierunkowych pasów po dwóch stronach ul. Czekoladowej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, przy uwzględnieniu wymaganej skrajni i szerokości pasów oraz przy zachowaniu przestrzeni dla rosnących wzdłuż ulicy drzew, nie ma możliwości prostego wydzielenia dwóch jednokierunkowych pasów rowerowych. Wiele egzemplarzy drzew cechuje się zaasfaltowaniem aż po pień, wypiętrzeniami systemów korzeniowych w nawierzchni pobocza. Budowa pasów rowerowych będzie wiązała się ze znaczącą ingerencją w drzewostan i może doprowadzić do ograniczenia systemu korzeniowego, a w konsekwencji do zaburzenia bilansu energetycznego i do trwałych zniszczeń drzewostanu. W tym zakresie projekt jest niezgodny z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji Do Zmian Klimatu. Projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Szacunkowy koszt realizacji pozytywnie ocenionego zakresu inwestycji wynosi 2 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu a załącznikiem decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie połączeń rowerowych w lokalizacji ul. Powstańców Śląskich/ul. Racławicka oraz ul. Trzebnicka. Na ul. Powstańców Śląskich wydzielona trasa rowerowa lub ciąg pieszo-rowerowy, zależnie na ile pozwoli szerokość pasa drogowego. Możliwe, że konieczna będzie modyfikacja szerokości pasów jezdni oraz przestawienie latarni. Wskazane jest też wyniesienie przejść dla pieszych i rowerzystów oraz ich doświetlenie. Należy zachować rosnące w obrębie skrzyżowania drzewa, akacja, ze względu na silnie pochylony pień zostanie zostanie objęta analizą dendrologiczną na etapie prowadzenia prac. Na ul. Trzebnickiej, poza regulacją ruchu, konieczna modyfikacja sygnalizacji świetlnej i obniżenie chodnika. Negatywna ocena dla lokalizacji: Ul. Czekoladowa, w szerokości istniejącego chodnika nie ma miejsca, na wydzielenie dodatkowo dwukierunkowej drogi rowerowej. Nie zmieści się tam nawet 3 metrowy ciąg pieszo-rowerowy. Realizacja wiązałaby się z wycinką drzew i likwidacją pasa zieleni, co jest niezgodne z zasadami WBO wynikającymi z przyjętego przez gminę Miejskiego Planu Adaptacji Do Zmian Klimatu. Projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Ul. Ofiar Oświęcimskich, wprowadzenie w tym miejscu ruchu rowerowego będzie bardzo kolizyjne z ruchem pieszym. Brak widoczności od strony wjazdu i wyjazdu na ulicę Świdnicką, ocena negatywna ze względów bezpieczeństwa, ruch rowerowy powinien być zostać kierowany inną drogą. Dodatkowo rampa musiałaby wchodzić częściowo na teren, który nie jest własnością Gminy Wrocław. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1), 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji pozytywnie ocenionego zakresu inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem decydujący, jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Opis projektu

Kontynuacja projektów Rowerowy Wrocław z poprzednich edycji WBO, których celem jest uzupełnienie dziur w sieci wrocławskich dróg rowerowych. Proponowane na ten rok lokalizacje: Powstańców Śląskich, Trzebnicka.

Uzasadnienie projektu

Na wybranych ulicach brakuje dróg rowerowych, są one nieciągłe lub nieprzystosowane do realiów ruchu. Rowerzyści potrzebują infrastruktury, która zapewni im: bezpieczeństwo, wygodę, oraz bezpośredni i szybki dojazd do celu, żeby to umożliwić trzeba załatać trochę dziur w sieci dróg rowerowych we Wrocławiu

Grupa beneficjentów projektu

Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

Około 50-100 tys. rowerzystów, z każdym rokiem coraz więcej.

Elementy projektu

1) ul. Powstańców Śląskich - dwukierunkowe połączenie rowerowe ulicy Racławickiej z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu z Hallera
2)ul. Trzebnicka - budowa przejazdu rowerowego obok istniejącego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z Zakładową, umożliwiającego włączenie się z drogi rowerowej na pas rowerowy w stronę centrum, uzupełnienie oznakowania jednokierunkowej drodze rowerowej po wschodniej stronie

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Kleczków, Powstańców Śląskich, Borek Osiedle

Lokalizacja szczegółowa brak.

Kontakt z liderem projektu

Liczba głosów ogółem

Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.

2 801

Liczba głosów: internet - papier

Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.

Dotyczy głosów ważnych.

Internet

2 800

Papier

1

Płeć : kobiety - mężczyźni

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.

Dotyczy głosów ważnych.

Kobiety

1 405

Mężczyźni

1 396

Wiek głosujących

Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.