– Chcemy wyrwać ludzi ze świata online i pokazać im olbrzymią gamę możliwości dostępnych w realu. Jest przecież tylu ludzi, z którymi warto porozmawiać, i mnóstwo fascynujących miejsc, o których istnieniu często nawet nie wiemy – mówi Tomasz Łobodziec, prezes MeetPort.
Jak to działa?
Wystarczy urządzenie mobilne, np. smartfon lub tablet. Są dwa sposoby, aby skorzystać z aplikacji MeetPort. Można zeskanować kod QR, umieszczony w widocznym miejscu w autobusie, tramwaju czy na wiacie przystankowej. Wówczas na ekranie urządzenia wyświetli się informacja o ofercie kulturalnej i handlowej, znajdującej się w pobliżu miejsca, w którym obecnie jest pasażer. Szersze możliwości daje pobranie i instalacja aplikacji. Użytkownik może wówczas stworzyć profil osobisty, w którym określi swoje zainteresowania. System wykorzysta wprowadzone dane i prześle na urządzenie spersonalizowaną ofertę. I, co najważniejsze, podczas podróży komunikacją miejską pokaże informacje o osobach o podobnych pasjach, które jadą tym samym pojazdem. – Podróż tramwajem czy autobusem można wykorzystać do nawiązania ciekawych znajomości czy odkrycia nowych miejsc na mapie miasta. Od jesieni w MeetPorcie znajdą się też informacje użytkowe dla pasażerów komunikacji miejskiej, np. gdzie szukać rozkładów jazdy, jak sprawdzić, gdzie w danej chwili znajduje się wybrany pojazd, czy co zrobić, gdy nie działa biletomat czy kasownik – komentuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK.
Akcja się rozkręca
Plansze promujące inicjatywę pojawiły się już na monitorach w autobusach solaris. Niebawem będzie je można zobaczyć także w innych pojazdach MPK. W tramwajach systematycznie rozklejane są naklejki MeetPort, zachęcające do korzystania z aplikacji i sprawdzania aktualnych ofert. – MeetPort łączy ludzi. Pomoże znaleźć osoby o podobnych zamiłowaniach czy nietypowym hobby, partnera do tenisa, salsy czy zespołu muzycznego. Ułatwi też zakupy, dopasowując oferowane przez sprzedawców produkty do zainteresowań potencjalnych klientów – wylicza Tomasz Łobodziec.