wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 16:50

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. 2020
  6. Jak zmienić Gajowicką?
  7. Zgłoś opinię! [KONCEPCJA]
ankieta, grafika ilustracyjna Wrocław Rozmawia
ankieta, grafika ilustracyjna

Zapoznaj się z proponowaną koncepcją i przekaż swoją opinię!

Wariant rekomendowany

Koncepcje przebudowy ul. Gajowickiej zostały zaopiniowane w jednostkach miejskich; z kilku postulowanych pomysłów wybrano jeden i przedstawiono go Prezydentowi Miasta Wrocławia. Propozycja ta obejmuje:

  • lokalizację torowiska wbudowanego w jezdnię,

  • dwukierunkową drogę dla rowerów po zachodniej stronie ulicy.

Za wybraniem takiej opcji przemawia kilka argumentów:

  • Ten wariant wiąże się z najmniejszą ingerencją w zieleń wysoką i stosunkowo niewielką ilością robót „straconych” przy realizacji poszczególnych etapów inwestycji; jednocześnie „zabetonowana” zostanie najmniejsza możliwa powierzchnia.

  • Taka architektura ulicy zapewni większe niż dotychczas bezpieczeństwo ruchu drogowego na skrzyżowaniach.

  • Modernizacja według tego wariantu wymaga najmniejszego zakresu wykupu dodatkowych terenów i spowoduje nie tak dużą ilość kolizji z sieciami (głównie z magistralą ciepłowniczą), jak w innych przypadkach.

  • Nie trzeba kupować i montować dodatkowych słupów oświetleniowych.

  • Opcja ta pozwoli na przemyślane wykorzystanie przestrzeni, a ulica będzie spełniać maksimum możliwych funkcji (droga dla pieszych, aut i autobusów, rowerów i tramwajów).

Rozwiązania przejściowe

Realizację prac modernizacyjnych zaplanowano w kilku etapach. Przebudowa będzie prowadzona tak, że jezdnia zostanie wykonana w kształcie docelowym: z odpowiednią liczbą pasów dla ruchu samochodowego, ułożonymi krawężnikami i uwzględnioną przestrzenią na torowisko tramwajowe (którego budowy nie ma jeszcze w planach inwestycyjnych) – tymczasowo miejsce to można zagospodarować, sadząc tam zieleń.

Możliwe też, że (aby usprawnić funkcjonowanie węzła przesiadkowego w układzie „przejściowym” w rejonie kościoła św. Karola Boromeusza) na tym odcinku zostanie wprowadzony układ docelowy, ale z jezdnią w miejscu przyszłego torowiska. Tym samym byłby to odcinek jezdni w przekroju czteropasowym (po dwa pasy w każdym kierunku).

obecny układ komunikacji zbiorowej w rejonie ulicy Kruczej, mapa

Ryc. 1. Obecny układ komunikacji zbiorowej w rejonie ul. Kruczej.

projektowany układ komunikacji zbiorowej w rejonie ulicy Kruczej w wariancie przejściowym, mapa

Ryc. 2. Projektowany układ komunikacji zbiorowej w rejonie ul. Kruczej (w wariancie przejściowym).

Zapoznaj się z koncepcją

Zapoznaj się z koncepcją przebudowy ul. Gajowickiej – poniżej znajdziesz opis dwóch  wariantów oraz prezentację na ten temat. Warto także obejrzeć nagranie e-spotkania! Następnie wypełnij poniższy formularz – masz czas do 7 czerwca 2020 r.  

Twoja opinia na temat opracowanej koncepcji jest ważna!

Koncepcja - wariant przejściowy. Pobierz klikając tutaj.

Koncepcja - wariant docelowy tj. z tramwajem. Pobierz klikając tutaj.

Prezentacja - Wrocławskie Inwestycje - Gajowicka. Pobierz klikając tutaj.

Zgłoś opinię!

Czy rozwiązania przyjęte w rekomendowanym wariancie spełniają Twoje potrzeby? A jeśli nie, to jakich korekt należałoby w nim dokonać?

W szczególności zastanów się nad następującymi kwestiami:

  1. Czy rozmieszczenie poszczególnych elementów takich, jak: chodniki i drogi dla rowerów, jest odpowiednie?

  2. Czy lokalizacja wyznaczonych przystanków, przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych Ci odpowiada?

  3. Czy chciałbyś/chciałabyś dodać jakąś opinię na temat zieleni na ulicy albo zagospodarowania przestrzeni (skwerów, placów, mebli miejskich)?

  4. Czy wyznaczone miejsca parkingowe są odpowiednie?

Fill out my online form.

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl