Tymczasowa brak przejścia dla pieszych przez wiadukt w ciągu ul. Chociebuskiej ma zastąpić obsługiwana przez firmę Bus Marco Polo Wratislavia 1992 linia autobusowa 722.
- Trasa zastępczych busów (przystanki): Chociebuska, Hermanowska, Kuźniki, Kołobrzeska, Nowy Dwór, Rogowska.
Powiększ "klikając" w obrazek, otwiera się w nowym oknie
Najpierw musi zniknąć stary wiadukt na Chociebuskiej, ale rozbiórka w tym wypadku oznacza nowe – na miejscu obecnej konstrukcji spółka Intop Warszawa wybuduje połączenie nad torami, po którym będzie można jeździć, najprawdopodobniej już pod koniec przyszłego roku.
Wiadukt zamknięty
Rozpoczęcie wartych 9,6 mln zł prac oznacza całkowite zamknięcie obiektu – dotyczy to pieszych i rowerzystów, ponieważ wiadukt od dłuższego czasu nie jest już dostępny dla samochodów. Dla pieszych w ramach kontraktu na budowę nowego wiaduktu będzie kursował specjalny autobus. – To dlatego, że obejście dla pieszych wymaga sporego nadłożenia drogi – tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji, nadzorujących to zadanie.
Od soboty 12 września 2015 ma zostać uruchomiona, obsługiwana przez firmę Bus Marco Polo Wratislavia 1992, linia autobusowa 722. Trasa zastępczych busów według przystanków: Chociebuska, Hermanowska, Kuźniki, Kołobrzeska, Nowy Dwór, Rogowska. Uwaga, pasażerowie nie muszą płacić za przejazd.
Przypomnijmy, że inwestycja dotyczy wiaduktu drogowego, który został zamknięty ze względu na zły stan techniczny. Potrzebny nowy, który już został zaprojektowany. Ma być trójprzęsłową konstrukcją belkową w układzie ciągłym, o rozpiętościach przęseł około 20 i 15 m. Jego całkowita długość wraz z przyczółkami wyniesie około 80 m. Pomost ma mieć szerokość 16,20 m, a w jego obrębie znajdzie się jezdnia o szerokości 7 m, ścieżki rowerowe o szerokości 1,50 m (po obu stronach), tzw. opaski o szerokości 30 cm oraz chodniki dla pieszych o szerokości 2 m.