Przetarg na budowę torowiska na ul. Hubskiej był już w zasadzie na ostatniej prostej do podpisania umowy. Oferenci skorzystali jednak z prawa odwołania na tyle skutecznie, że przetarg trzeba unieważnić. - Stało się tak z powodu braku ofert nie podlegających odrzuceniu – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
��na Hubskiej musi czekać ��przetarg unieważniony, ogłaszamy nowy... #Wrocław #inwestycje @wroclaw_info pic.twitter.com/qBvribCxA4
— Marek Szempliński (@WrocInwest) 5 kwietnia 2017
Nowe postępowanie ma być ogłoszone w ciągu najbliższych dni. Niestety harmonogram robót będzie musiał się zmienić. Prace najpewniej ruszą dopiero w lato i potrwają do przyszłego roku.
Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dla komunikacji miejskiej. Jadące z Gaju tramwaje obecnie kursują przez ulicę Glinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowej korzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego. W ramach planowanej inwestycji ma powstać wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone będą także pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym również ścieżki rowerowe. Pieszych powinny ucieszyć nowe chodniki, a zwłaszcza nowe oświetlenie.
Ponieważ projekt polega głównie na rozbudowie linii tramwajowej nie sposób nie wspomnieć o dwóch nowych przystankach wiedeńskich, czyli takich jak na ul. Krupniczej, peron jest przedłużeniem chodnika i równocześnie wyspą spowalniającą ruch samochodowy.
W tamtej okolicy ma być przebudowa także ulica Dyrekcyjna. Postępowanie na to zadanie toczy się odrębnym trybem. Wrocławskie Inwestycje chcą, aby roboty w tamtej lokalizacji rozpoczęły się jeszcze w maju.