MPK szuka pracowników

Obecnie MPK zatrudnia 38 osób do sprzątania autobusów, ale spółka chce powiększyć tę grupę. MPK poszukuje około 30 pracowników do sprzątania. Po autobusach, miejski przewoźnik zabrał się za budowanie swojego serwisu porządkowego w tramwajach.


Od czerwca br. w zajezdni przy ul. Obornickiej o porządek w stacjonujących tam pojazdach dbają pracownicy zatrudnieni bezpośrednio przez MPK. Aby w autobusach było czyściej, MPK zorganizowało własny serwis sprzątający, opracowało technologię sprzątania, uwzględniającą specyfikę taboru, wybrało odpowiednie środki chemiczne i zakupiło profesjonalne urządzenia sprzątające.

Codziennie MPK sprząta przy zjazdach z tras około 450 wozów (niektóre są sprzątane dwa razy dziennie). Raz na dwa tygodnie każdy autobus przechodzi czyszczenie gruntowne (średnio na dobę jest to 20 autobusów).

Autobusy są codziennie myte z zewnątrz. Przez automatyczną myjnię przejeżdża od 280 nawet do 450 sztuk autobusów w ciągu doby.

– Technologie sprzątania oparliśmy na maszynach szorujących, mopach jednego kontaktu, zastosowaniu dozowników do środków chemicznych oraz centralnych odkurzaczach. Środki chemiczne pochodzą od różnych dostawców i są specjalnie dobrane do rodzaju powierzchni oraz specyfiki wykonywanych prac. Muszą być skuteczne, ale i bezpieczne dla powierzchni naszych pojazdów tak, aby czyścić, ale nie niszczyć - wylicza Jolanta Szczepańska, prezes MPK, dla której temat czystości pojazdów jest jednym z priorytetów.

Sprzątanie autobusów odbywa się w godz. 4.00-6.00, 8.00-11.00, 17.00-1.00, czyli wtedy, gdy autobusy zjeżdżają z pracy na linii. Wtedy pracownicy mają kilka minut, by wysprzątać autobus, m.in odkurzyć go, umyć uchwyty czy podłogi. W pozostałych godzinach odbywa się sprzątanie okresowe. Wtedy pracownicy m.in. myją sufity, ścianki boczne, szorują maszynowo podłogi i miejsca trudno dostępne, myją szyby. W weekendy odbywa się pranie tapicerki siedzeń.  
Teraz zmiany mają być wdrożone również w tramwajach.  

– Poszukujemy pracowników do sprzątania tramwajów. Nie jest to łatwa praca, bo wymaga elastyczności – trzeba pracować wtedy, gdy tramwaje zjeżdżają z pracy na linii, ale MPK jest solidnym pracodawcą i oferuje dobre warunki – zapewnia prezes MPK.

Własnymi siłami MPK chce na razie sprzątać tramwaje stacjonujące w zajezdni nr 4 przy u. Powstańców Śląskich oraz pesy i mederusy z zajezdni przy ul. Ślężnej, a więc swój nowszy tabor.

Technologia sprzątania tramwajów będzie inna niż autobusów, bo tutaj większość prac trzeba wykonywać na sucho. Wynika to liczby podzespołów elektrycznych, w jakie wyposażone są tramwaje. Dlatego MPK zastosuje specjalne pady myjące, oparte na mikrocząsteczkach, które 3-krotnie zwiększają skuteczność środków czyszczących. Zmiany mają być wdrożone od nowego roku.

Oferta pracy w MPK

Jeśli chodzi o pranie tapicerowanych siedzeń w tramwajach, ten zakres nadal będą wykonywać firmy zewnętrzne. MPK szuka do tej pracy wykonawcy i ogłosiło właśnie przetarg.

materiał: MPK Wrocław 

Zgłoś uwagę