To chyba najbardziej rozpoznawalny model wrocławskiego tramwaju, który przez pasażerów nazywany był: „ogórkiem”, „przecinakiem” lub po prostu „przegubem”.
- Wszystkie formalności nie są jeszcze załatwione, ale decyzja o dofinansowaniu zapadła – cieszy się Tomasz Paszko z KSTM. Pojazd wpisany jest do rejestru zabytków, miłośnicy napisali wniosek o dofinansowanie, a Miejski Konserwator Zabytków pozytywnie go rozpatrzył.
W pierwszym etapie prac miłośnicy komunikacji miejskiej skoncentrują się na rzeczach najważniejszych. Przeprowadzą generalny remont „wózków” oraz instalacji elektrycznej, dzięki czemu tramwaj odzyska sprawność techniczną.
- Może to mało widoczne dla pasażerów ale bardzo ważne elementy – mówią miłośnicy.
W kolejnych etapach planują wyremontować konstrukcję tramwaju i przywrócić mu wygląd z początku eksploatacji, pojawią się np. specjalne fartuchy osłaniające wózki.
Docelowo wyremontowany tramwaj Konstal 102 Na ma wyjechać na trasy i wozić turystów tak jak drugi pojazd miłośników z KSTM - Konstal 4N1, nazywamy pieszczotliwie „Enusia”. Strona poświęcona "Enusi". Więcej o zabytkowych tramwajach, które wracają na tory jk