Kalendarium Kiedy
W 1 kinie
Mark Gatiss jako John Gielgud i Johnny Flynn jako Richard Burton w pełnej emocji i humoru sztuce w reżyserii Sama Mendesa (The Lehman Trilogy). Rok 1964. Richard Burton, świeżo po ślubie z Elizabeth Taylor, ma zagrać główną rolę w eksperymentalnej nowej inscenizacji Hamleta na Broadwayu w reżyserii Johna Gielguda. W trakcie prób do spektaklu dochodzi do zderzenia dwóch wizji teatru, a dalsza współpraca między aktorem i reżyserem staje pod znakiem zapytania. Napisana przez Jacka Thorne’a (Harry Potter i przeklęte dziecko), ze scenografią autorstwa Es Devlin (Czarownice z Salem) sztuka została nagrana na żywo podczas wyprzedanego spektaklu w National Theatre. Evening Standard wyróżnił ją nagrodą dla najlepszej nowej sztuki.
W 1 kinie
Spektakl już wtedy okrzyknięto wydarzeniem, ze względu na grę aktorską i oprawę plastyczną inscenizacji, pełną rozmachu. Od czasu premiery aktorzy, którzy wystąpili w „Hamlecie” stali się rozpoznawalni na całym świecie dzięki udziałowi w serialu „Gra o tron”. Ciarán Hinds wcielający się w postać Klaudiusza, stryja Hamleta, znany jest z roli Mance’a, króla za murem. Inscenizacja przenosi historię Hamleta w czasy nam współczesne, aby podkreślić ciągłą aktualność arcydzieła Shakespeare’a. Stawia również duży nacisk na wątki polityczny i szpiegowski zawarte w sztuce. W niewyjaśnionych okolicznościach ginie stary Hamlet, potężny król Danii, ojciec Hamleta. Koronę przejmuje jego brat Klaudiusz. Wdowa po królu, Gertruda, matka Hamleta, szybko oddaje swoją rękę uzurpatorowi. Hamlet podejrzewa stryja o spisek. Gdy kraj przygotowuje się do wojny, rozpada się książęca rodzina. Zmuszony, by pomścić śmierć ojca, a jednocześnie sparaliżowany stojącym przed nim zadaniem, Hamlet sprzeciwia się swojemu położeniu, działając wbrew rozsądkowi i bezpieczeństwu kraju.
W 1 kinie
Vanya adaptacja Simona Stephensa, na podstawie sztuki Antona Czechowa w reżyserii Sama Yatesa.Nadzieje, marzenia, skrywane żale i jeden aktor w wielu wcieleniach – nowa adaptacja z uwagą bada złożoność ludzkich emocji.Spektakl nagrano na żywo na londyńskim West Endzie.
W 1 kinie
Szalone lata 90-te. Na trzy dni przed planowanym koncertem początkujący muzyk Kuźma ze swoim przyjacielem Bardem rusza w drogę do Berlina starą „Pobiedą”. Mówią, że mieszka tam stary kolekcjoner, który chętnie wymienię podobne do Garbusa autko na Mercedesa-Benza 600. Kuźma obiecuję swojej dziewczynie Barbarze wrócić do domu nową furą, a chłopakom z zespołu – zdążyć na występ.Oczywiście, już od samego początku podróży coś poszło niezgodnie z ówczesnym planem. Na pewno wiemy jedno: podróż pomoże bohaterom odnaleźć prawdziwe przeznaczenie.
W 1 kinie
Akcja filmu rozgrywa się w okresie karnawału w nadreńskiej metropolii w połowie lat siedemdziesiątych. W Niemczech Zachodnich była to dekada terroryzmu. Opisywane wydarzenia zostały oparte na faktach, choć ani książka ani film nie są relacją dokumentalną. Punktem wyjścia dramatycznej akcji jest przypadkowe spotkanie młodej dziewczyny z mężczyzną ściganym przez policję. Po wspólnie spędzonej nocy Katarzyna wskazuje mu drogę ucieczki. Rozpoczyna się brutalne śledztwo, któremu towarzyszy bezwzględna nagonka prawicowego dziennika (w rzeczywistości chodziło o Bild Zeitung – należący do potężnego koncernu Springera). Pętla nietolerancji i pomówień zaciskająca się wokół już nie tylko Katarzyny, ale i jej rodziny doprowadza ją do desperackiego kroku. Zarówno książka, jak i film spełniły rolę interwencyjną, będąc swoistą odpowiedzią na histeryczne reakcje ruchów prawicowych na studencką rewoltę 1965-68. Dla pary reżyserskiej podjęcie tego tematu było naturalną konsekwencją ich głębokiego zaangażowania w problemy społeczno-polityczne nie tylko ówczesnej RFN.
W 1 kinie
Historia rodzin Pawlaków i Karguli jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Wśród osób opuszczających swe domy na Kresach, leżących dziś w granicach Ukrainy, był Jan Mularczyk, stryj znakomitego scenarzysty i pisarza Andrzeja Mularczyka, autora scenariusza do kultowej trylogii i prequelu. To właśnie on stał się, wiele lat później, pierwowzorem postaci Kazimierza Pawlaka, doskonale znanej z trylogii „Sami swoi”, „Nie ma mocnych” i „Kochaj albo rzuć”. Jan Mularczyk, osiedlił się w Tymowej, w okolicy Lubina, na terenie Dolnego Śląska. – Miał za sobą bogatą historię życia, a przy tym był wspaniałym narratorem. Słuchałem opowieści jego życia przez kilka tygodni i spisywałem je w zeszytach, które zachowałem do dziś. W tych opowieściach był i dramat, i melancholia, i humor – mówi Andrzej Mularczyk.Zupełnie nowa opowieść w reżyserii Artura Żmijewskiego o nieznanych dotąd widzom wydarzeniach z życia dwóch rodzin - Karguli i Pawlaków. Autorem scenariusza prequela, podobnie jak w przypadku słynnej trylogii, jest Andrzej Mularczyk. Oprócz Adama Bobika i Karola Dziuby na ekranie pojawią się m.in. Paulina Gałązka, Weronika Humaj, Zbigniew Zamachowski, Katarzyna Krzanowska, Mirosław Baka, Wojtek Malajkat, Anna Dymna, Janusz Chabior i Adam Ferency. Zwiastun filmu już w sieci.Scenariusz filmu „Sami swoi. Początek” powstał na podstawie książki „Każdy żyje jak umie”, autorem jest Andrzej Mularczyk. To on napisał scenariusze do filmów, które stały się kultowymi. Inspiracją dla trylogii i jej prequela, który za chwilę wejdzie do kin, były prawdziwe wydarzenia. Pierwowzorem postaci Kazimierza Pawlaka był stryj Andrzeja Mularczyka. Nie tylko Andrzej Mularczyk jest elementem łączącym nowy film z tymi sprzed 50 lat. Drugim jest Anna Dymna.
W 1 kinie
Zapraszamy na transmisję meczu najbardziej prestiżowych rozgrywek klubowych na świecie. Liga Mistrzów UEFA (ang. UEFA Champions League) to międzynarodowe, klubowe rozgrywki piłkarskie przeznaczone dla najlepszych męskich drużyn klubowych, które zajmują czołowe miejsca w europejskich ligach krajowych. Te najbardziej prestiżowe klubowe zmagania piłkarskie w Europie będzie można obejrzeć w jakości HD (High Definition) zapewniającej najwyższą jakość obrazu i dźwięku!Sala kinowa stwarza wyjątkowe możliwości do oglądania meczów. Z jednej strony przenosi emocje prosto ze stadionu, z drugiej gwarantuje komfort odbioru dzięki wygodnym fotelom oraz najwyższej jakości dźwięku i obrazu. Niezapomniane emocje gwarantowane.
W 1 kinie
Kobieta opowiada myśli podróżniczki po świecie, medytacje na temat czasu i pamięci wyrażone słowami i obrazami z tak odległych miejsc jak Japonia, Gwinea Bissau, Islandia i San Francisco. Najbardziej znany esej filmowy Chrisa Markera, w którym znaleźć można to, co najważniejsze w jego twórczości. Medytacyjna, poetycka podróż filmowa, poruszająca istotne polityczne problemy. Japonia i Afryka są tu „ekstremalnymi polami przetrwania”. Sans soleil jest filmem filozoficznym, a przy tym mocno zanurzonym w historii kina – nawiązuje i do Zawrotu głowy Hitchcocka, i do La jetée samego Markera.
W 1 kinie
Wycieczka po legendarnym amsterdamskim Rijksmuseum, gdzie w 2023 roku ma miejsce największa w historii wystawa arcydzieł Vermeera. Zostały na nią wypożyczone z całego świata najsłynniejsze płótna tego dawnego mistrza: Dziewczyna z perłą, Geograf, Mleczarka, Mała ulica, Pani pisząca list ze swoją pokojówką czy Kobieta trzymająca równowagę. Po wystawie oprowadza jej kurator i zarazem dyrektor Rijksmuseum – Taco Dibbits."Nowy Vermeer. Wystawa wszech czasów" to kolejna prezentacja z cyklu „Wystawa w Kinie” („Exhibition on Screen”).„Wystawa w Kinie” („Exhibition on Screen”) to prezentacja kolekcji najwybitniejszych artystów malarstwa z najważniejszych muzeów na całym świecie. Na dużym ekranie, w znakomitej jakości obrazu, są pokazane wystawy tematyczne, uchwycone w specjalny, dostosowany do warunków kinowych sposób. Arcydzieła malarstwa, rzeźby i grafiki będzie można oglądać na kinowym ekranie z różnych perspektyw, zaś wędrówce po salach galeryjnych i muzealnych towarzyszą historie dzieł, biografie artystów, wypowiedzi ekspertów analizujących styl i technikę obrazów. „Wystawa w Kinie” to pionier kontentu kulturalnego w kinie.
W 1 kinie
Narodowe Centrum Kultury wraz z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej i siecią kin Helios zapraszają na pokazy polskich filmów w całym kraju! Czwartkowe seanse (zawsze o 18:00) w kinach Helios to okazja do zobaczenia na dużym ekranie, w najwyższej kinowej jakości najciekawszych, nagradzanych i docenianych przez krytyków tytułów. Dzięki programowi Kultura Dostępna Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego kinomani w całej Polsce mogą zapoznać się ze współczesną polską sztuką filmową, korzystając z niezwykle atrakcyjnej ceny biletu 12,90 zł. Figurant (2023)„Figurant” to opowieść o agencie komunistycznej służby bezpieczeństwa, który przez 20 lat inwigilował Karola Wojtyłę. Dzięki nietypowemu protagoniście film w unikalny sposób pokazuje znane fakty (walka o budowę kościoła w krakowskiej Nowej Hucie, inwigilacja środowisk kościelnych prowadzona przez SB). „Figurant” nie jest opowieścią biograficzną o przyszłym papieżu, Karol Wojtyła jest tu tylko katalizatorem działań. Dla awansów, pieniędzy i kariery bohater filmu coraz dalej przesuwa granice moralnych kompromisów, a inwigilacja Wojtyły staje się jego obsesją. Bohater filmu wchodzi coraz głębiej w wyizolowany, niemoralny świat tajnych służb i stacza się w otchłań samotności, zła i zbrodni.
W 1 kinie
W 1 kinie
Kolejna edycja Millennium Docs Against Gravity zbliża się wielkimi krokami! Wrocławska odsłona festiwalu potrwa od 10 do 19 maja. W Dolnośląskim Centrum Filmowym w tym czasie zaprezentujemy ponad siedemdziesiąt filmów dokumentalnych z całego świata. Niezapomnianym filmowym podróżom będą tradycyjnie towarzyszyły spotkania z twórcami i bohaterami oraz debaty wokół ważnych tematów zaprezentowanych na ekranie. Hasło tegorocznej edycji MDAG brzmi „W relacji ze światem”, a jego znaczenie następująco tłumaczy dyrektor artystyczny festiwalu – Karol Piekarczyk: „Hasło nawiązuje bezpośrednio do tematów podejmowanych przez filmy, które znalazły się w programie festiwalu. To także ukłon w stronę niezwykłej pracy twórczyń i twórców, którzy ukazują nam otaczającą nas rzeczywistość, ale również do magicznej więzi, jaka wytwarza się na sali kinowej. W ślad za hasłem w tym roku skupiamy się na relacjach międzyludzkich i pokazujemy bezgraniczną złożoność naszej natury. Z jednej strony pozwala nam ona na przyjaźń, miłość i empatię. Z drugiej to właśnie nasz gatunek jest odpowiedzialny za wyniszczanie samego siebie i planety, która nie jest przecież domem tylko dla nas”. Pełny program festiwalu jest dostępny na stronie MDAG – www.mdag.pl/21/pl/wroclaw Bilety już w sprzedaży! Koprodukcje DCF w programie MDAG Wrocławską odsłonę festiwalu otworzy „Ostatnia wyprawa” w reżyserii Elizy Kubarskiej. To prawdziwa historia Wandy Rutkiewicz, pierwszej kobiety świata i pierwszej osoby z Polski na najwyższych szczytach ziemi – opowiedziana przez nią samą. Koproducentem filmu jest DCF. Zdjęcia do filmu realizowane były m.in. przy ul. Dicksteina, gdzie Wanda Rutkiewicz mieszkała, w II LO, do którego uczęszczała, a także w Sokolikach – skałkach, w których zdobywała pierwsze doświadczenia wspinaczkowe. Dolnośląska premiera tytułu odbędzie się 10 maja o 19:00, a towarzyszyć jej będzie z reżyserką i bohaterkami filmu. Drugim premierowym tytułem koprodukowanym przez DCF jest „Przynoszę ci dzikość” w reżyserii Dyby Lach. Film opowiada o wyprawie wrocławskiego muzyka, Michała Zygmunta, przepływającego tradycyjną, drewnianą łodzią 1300 kilometrów, by symbolicznie odzyskać dzikość dla swojej ukochanej rzeki. 40-dniowa podróż pozwala doświadczyć pozaludzkiego świata przyrody z perspektywy człowieka, który uważnie słucha. Dolnośląskiej premierze filmu, do którego zdjęcia realizowane były m.in. we Wrocławiu, Oławie czy Ścinawie, towarzyszyć będzie rozmowa z twórcami i bohaterem. Nowe sekcje Na widzów_ki czeka jak zawsze wiele nowości. W programie festiwalu pojawiło się kilka nowych sekcji, które oddają aktualne tendencje w kinie dokumentalnym. Sekcja Japan Story przygląda się różnym aspektom dalekowschodniej kultury. Zgromadzone w niej filmy pozwalają odpowiedzieć na pytanie, w czym jest nam blisko do japońskiego społeczeństwa a gdzie różnice między nami widać najlepiej? Z kolei Niezapomniane historie kobiet przybliżają sylwetki wybitnych kobiet, które musiały walczyć o uznanie swoich zasług w zderzeniu z patriarchalną kulturą. Ich osiągnięcia były często wymazywane i długo czekały, żeby usłyszał o nich świat. O ludzkim poszukiwaniu życiowego balansu opowiadają historie zgromadzone w sekcji W drodze do szczęścia. Ścieżka prowadząca do poczucia spełnienia bywa kręta oraz wyboista. Jak radzą sobie na niej bohaterowie_ki festiwalowych filmów? To doskonała okazja, żeby wyciągnąć ważną lekcję dla siebie z ich zaskakujących, często zabawnych, ale też poważnych i wzruszających poszukiwań. Na pytanie, jakie są obecnie wyzwania, z którymi muszą mierzyć się rdzenni mieszkańcy_ki różnych zakątków świata, odpowiedzi udzielają z kolei tytuły w sekcji Pierwsze Narody. W jej ramach festiwal będzie miał ogromną przyjemność gościć międzynarodową premierę filmu „Sugarcane”. W niezwykle delikatny sposób jego twórcy konfrontują widownię z trwającym dekady bólem rdzennych mieszkańców Kanady. Do Warszawy przyjedzie duet reżyserski filmu, Julian Brave NoiseCat i Emily Kassie, który otrzymał nagrodę za reżyserię w konkursie amerykańskim na Sundance. Zwycięzcy Sundance i Berlinale w programie MDAG Podczas MDAG swoje polskie premiery będą miały tytuły, które zwyciężyły na najważniejszych światowych festiwalach – Sundance i Berlinale. W przypadku Sundance będzie to aż pięć nagrodzonych filmów: zwycięzca międzynarodowego konkursu dokumentalnego – „Naturalna dzikość serca” (A New Kind of Wilderness) Silje Evensmo Jacobsen; zwycięzca amerykańskiego konkursu dokumentalnego – „Wojna porcelanowa” (Porcelain war) Brendana Bellomo i Slavy Leontyeva; zwycięzca nagrody za najlepszą reżyserię w konkursie międzynarodowym – „Ibelin” Benjamina Ree; zwycięzca nagroda za najlepszą reżyserię w konkursie amerykańskim – wspomniane już „Sugarcane” Juliana Brave NoiseCata i Emily Kassie; zwycięzca Special Jury Award for Cinematic Innovation – „Ścieżka dźwiękowa zamachu stanu” (Soundtrack to Coup d’Etàt) Johana Grimonpreza. Z Berlinale programerzy przywieźli za to zwycięzcę tytułu najlepszego filmu dokumentalnego festiwalu, czyli „No Other Land” Rachel Szor, Yuvala Abrahama, Hamdana Billala oraz Basela Adra. W najciemniejszym momencie swojego życia, w obliczu masowej eksmisji, palestyński aktywista Basel zaprzyjaźnia się z izraelskim dziennikarzem Yuvalem, który wspiera jego protesty. 21. Millennium Docs Against Gravity będzie fascynującą podróżą nie tylko dookoła świata, ale także przez wiele ważnych tematów – od ekologii, przez politykę, psychologię, prawa człowieka, sztukę (także awangardową), popkulturę oraz relacje rodzinne. Wydarzenia towarzyszące Udział w spotkaniach, dyskusjach, wykładach i warsztatach jest bezpłatny – w ramach wolnych miejsc lub w ramach zapisów. Pierwszeństwo mają osoby posiadające bilety na seans filmowy połączony z danym wydarzeniem. Napisy Filmy zagraniczne wyświetlane są z polskimi napisami, a filmy polskie oraz nieanglojęzyczne – z angielskimi napisami. W przypadku pokazów z audiodeskrypcją i napisami dla osób niesłyszących angielskie napisy nie będą dostępne. Centrum festiwalowe Centrum festiwalowe znajduje się na parterze DCF. Otwiera się na godzinę przed pierwszym seansem i zamyka w momencie startu ostatniego seansu. Można w nim zakupić festiwalowe gadżety. Ilość ograniczona! Klub festiwalowy Czuła Jest Noc ul. Kolejowa 8 Na wydarzenia organizowane w ramach klubu festiwalowego wstęp jest bezpłatny.
Brak wydarzeń odpowiadających Twoim kryteriom wyszukiwania
Podpowiedzi:
FILTRUJ