– Florystyczna Szkoła Policealna nr 17 (wchodząca w skład Zespołu Szkół nr 3) realizuje właśnie inicjatywę, która ma udowodnić, jak duże znaczenie dla jakości powietrza, którym oddychamy, ma roślinność, którą się otaczamy. Przy pomocy specjalnych czujników sprawdzamy, w jaki sposób i z których zanieczyszczeń nasze rośliny oczyszczają domową atmosferę – podkreśla Filip Marek, nauczyciel i koordynator projektu „GREEN AIR”.
Czytaj także: Filip Marek wśród 30 Kreatywnych Wrocławia
Pomiary w różnych miejscach
Badanie prowadzone jest w dwóch pomieszczeniach – pierwsze wypełniono kilkudziesięcioma roślinami doniczkowymi, drugie pozbawiono całkowicie roślinności. Dodatkowe pomiary prowadzone są na zewnątrz, na terenach szkolnych. Uczniowie dokonują pomiarów trzy razy w tygodniu, wyniki zapisują, a następnie porównują względem siebie.
– Wybraliśmy dwa gatunki: zamiokulkas zamiolistny i aglaonemę, ponieważ są to jedne z najczęściej spotykanych roślin domowych w obecnych czasach – dodaje Filip Marek.
Wyniki doświadczenia poznamy już za trzy miesiące. Pod koniec czerwca uczniowie zaprezentują je kolegom oraz nauczycielom, a także mieszkańcom.
Projekt „GREEN AIR” ma udowodnić, iż zastosowanie roślin doniczkowych w pomieszczeniach poprawia jakość powietrza oraz uwrażliwić uczniów na potrzeby społeczności lokalnej. Dodatkowo pozwoli wykorzystać zdobytą wiedzę w kształconych zawodach – florysta i technik architektury krajobrazu.
EKO-szkoła
EKO-szkoła to inicjatywa, która ma zachęcić młodych ludzi do angażowania się w swoje środowisko, umożliwiając im jego aktywną ochronę. Dzięki temu mogą wykreować swój własny sposób zarządzania środowiskiem w swoich szkołach i/lub najbliższym otoczeniu.
Realizacja programu może odbywać się bezpośrednio poprzez określone zajęcia i projekty lub innowacyjne nauczanie pozalekcyjne.