wroclaw.pl Zielony Wrocław - środowisko we Wrocławiu Zielony Wrocław logo
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 26°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama

„Małe kroki, wielkie zmiany” – podsumowanie kampanii

Bartosz Moch,
Od lewej: dr Mateusz Rak, Barbara Kwiatkowska-Szygulska i Katarzyna Szymczak-Pomianowska podsumowali kończącą się kampanię UMW
Od lewej: dr Mateusz Rak, Barbara Kwiatkowska-Szygulska i Katarzyna Szymczak-Pomianowska podsumowali kończącą się kampanię

Około dwóch miliony odbiorców, kilkadziesiąt spotkań i tematycznych warsztatów czy wreszcie dziewiętnaście zaprezentowanych małych kroków – tak w skrócie można podsumować dobiegającą końca kampanię „Małe kroki, wielkie zmiany”, realizowaną od kwietnia 2018 r. we Wrocławiu i w sąsiednich gminach.

Reklama

Projekt był adresowany do wrocławian i mieszkańców dziesięciu gmin Dolnego Śląska. We wtorek, 26 listopada podczas konferencji w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Hubskiej, podsumowano założenia i rezultaty kampanii. „Małe kroki, wielkie zmiany” przez ponad rok edukowały i inspirowały mieszkańców, zwracając uwagę na zmianę swoich codziennych, drobnych nawyków.

– To dzięki nim możemy pozytywnie wpływać na jakość powietrza czy ochronę poziomu bioróżnorodności w naszej najbliższej okolicy. Poruszaliśmy również kwestię dostosowywania się do zmian klimatu – mówiła Katarzyna Szymczak-Pomianowska, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju UMW.

Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, jeden z partnerów projektu, przygotowała strategię komunikacji. Przez rok na billboardach, w mediach i spotach reklamowych pojawiały się postaci, które dawały przykład swoimi ekologicznymi nawykami – używając kompostowników na trawy i liście, montując budki lęgowe dla ptaków, segregując odpady czy korzystając z transportu zbiorowego. Na potrzeby kampanii stworzono również film VR, prezentowany podczas wydarzeń plenerowych.

2 miliony odbiorców

W ciągu roku projekt trafił za pośrednictwem mediów tradycyjnych, druków wielkoformatowych i materiałów online do około 2 milionów odbiorców. To o połowę więcej, niż zakładano przy jego tworzeniu. Od listopada 2018 r. zorganizowano również m.in. 85 spotkań dla blisko 1600 osób, zrealizowanych we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego, Centrum Innowacji „Przejście”, klubach seniora, czy w szkołach i przedszkolach. W specjalnych warsztatach w ZOO oraz w Ogrodzie Botanicznym udział wzięło około 500 osób.

– Zmieniajmy rzeczywistość na lepsze, nawet, jeśli każda zmiana niesie za sobą początkowe trudności. Niegdyś normalną rzeczą było palenie oponami. Teraz dążymy do tego, by używać alternatywnych źródeł energii cieplnej – podkreślił dr Mateusz Rak z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

– Mimo tego, że kończymy realizację kampanii, to chcemy, by jej hasło dalej towarzyszyło mieszkańcom. Na co dzień, gdy mówimy o smogu czy o zmianach klimatycznych, może nam się wydawać, że to temat odległy, niezależny od nas. W ciągu ostatniego roku pokazywaliśmy, że drobnymi zmianami w codziennych działaniach możemy naprawdę wiele zmienić – wyjaśniła Katarzyna Szymczak-Pomianowska.

Fot. UMW

Zawartość merytoryczną kampanii przygotowano m.in. w oparciu o Państwowy Monitoring Środowiska. Na terenie Wrocławia funkcjonuje pięć stacji monitoringowych, na których znajduje się dwadzieścia stanowisk pomiarowych mierzących dziewięć podstawowych związków niezbędnych do oceny stanu jakości powietrza.

– Wyniki pokazują, że większość zanieczyszczeń pochodzi z tzw. niskiej emisji, czyli wpływ ma to, czym palimy w sektorze gospodarki komunalnej. Dlatego tam, gdzie to tylko technicznie możliwe, chcemy podłączać kolejne budynki do sieci ciepłowniczej, a w pozostałych przypadkach stosować inne ekologiczne źródła ciepła – podsumowała Barbara Kwiatkowska-Szygulska, naczelnik Regionalnego Wydziału Monitoringu Środowiska we Wrocławiu.

Czytaj także: Wrocław Bez Smogu

Kampania była realizowana od kwietnia 2018 r. i potrwa do końca grudnia 2019 r. Jest dofinansowana z Funduszy Europejskich w ramach RPO 2014-2020 dla Województwa Dolnośląskiego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Całkowita wartość projektu wynosi 592 561,40 zł.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Zobacz więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl