wroclaw.pl strona główna Sport i rekreacja we Wrocławiu – najświeższe wiadomości Sport i rekreacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

7°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:45

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Sport i rekreacja
  3. Rozpoczyna się współpraca pomiędzy wrocławskim zoo i koszykarskim WKS Śląskiem. Na czym polega?
Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu maskotka Zoo Wrocław na meczu Śląska Wrocław. Reklama wrocławskiego zoo będzie widoczna na koszulkach koszykarzy i bandach reklamowych wokół boiska fot. ZOO Wrocław
Na zdjęciu maskotka Zoo Wrocław na meczu Śląska Wrocław. Reklama wrocławskiego zoo będzie widoczna na koszulkach koszykarzy i bandach reklamowych wokół boiska

Zoo Wrocław i koszykarski WKS Śląsk Wrocław to dwie wiodące wrocławskie marki. Teraz nawiązują szerszą współpracę. W sezonie 2022/2023 Energa Basket Ligi meczom osiemnastokrotnego mistrza Polski towarzyszyć będzie wrocławski ogród zoologiczny i jego misja. Zobacz, na czym będą polegać wspólne działania klubu i zoo.

Reklama

Wrocławskie Zoo odwiedza rocznie około 1,6 mln osób i jest ono najpopularniejsze w kraju, piąte w Europie pod względem frekwencji oraz trzecie na świecie pod względem liczby prezentowanych gatunków zwierząt. Nie oznacza to jednak, że placówka może spocząć na laurach. Swoją popularność zawdzięcza konsekwentnie realizowanej polityce marketingowej i szerzeniu misji ochrony ginących gatunków.

Na mecze Śląska przychodzą regularnie tysiące kibiców

Natomiast koszykarski Śląsk przyciąga na swoje mecze pełne trybuny oddanych fanów. Dodatkowo bierze udział w elitarnych rozgrywkach europejskich – 7Days EuroCup. To aktualnie najbardziej medialny w swojej dyscyplinie klub w Polsce, a wysokość ekwiwalentu reklamowego w sezonie 2021/2022 wynosiła aż 56 mln zł.

Tak jak dla nas ostatni sezon był wyjątkowy i mistrzowski, tak dla wrocławskiego zoo był rekordowy pod niemal każdym względem. Wierzę, że kolejny rok wspólnych działań umocni nasze pozycje na mapie najważniejszych atrakcji Wrocławia
mówi Michał Lizak, prezes koszykarskiego Śląska Wrocław

Zoo upatruje w tej współpracy szansę na pozyskanie nowych odbiorców swoich usług i misji.

Uczestnicy rozgrywek sportowych są odbiorcami pozytywnych emocji, jakie wywołuje taka rywalizacja, dlatego jesteśmy zainteresowani promocją swojej marki poprzez sport. Również ze względu na popularność i wszechobecność sportu w społeczeństwie oraz fakt, że przyciąga on ludzi o różnych poglądach, stylu bycia czy wykształceniu, których łączy zamiłowanie do danej dyscypliny
mówi Joanna Kasprzak, prezes Zoo Wrocław

Zoo współpracowało już z innymi klubami sportowymi z Wrocławia

Wrocławski ogród zoologiczny realizuje strategię marketingową opartą przede wszystkim na intensywnej obecności w mediach, prowadzeniu własnych kanałów społecznościowych oraz marketingu sportowym. Na przestrzeni ostatnich kilku lat ogród współpracował już m.in. z Gwardią Wrocław, Panthers Wrocław, czy piłkarskim Śląskiem w ramach marketingu sportowego i najmu powierzchni reklamowych podczas rozgrywek.

Poza rokiem wybuchu pandemii odnotowujemy utrzymującą się frekwencję i stały wzrost przychodów, co oznacza, że nasze działania marketingowe są skuteczne. Dlaczego właśnie sport? Gromadzimy podobne grupy odbiorców, między innymi rodziny, które są jedną z najczęściej odwiedzających nasz ogród grup. Emocje, których dostarcza sportowa rywalizacja generują olbrzymie zasięgi i trafiają do wielu odbiorców
Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław

Reklama wrocławskiego zoo podczas meczów koszykówki pozwoli na wypromowanie wrocławskiego ogrodu nie tylko wśród mieszkańców regionu, którzy znają zoo dobrze i bardzo je cenią. Jest to przede wszystkim okazja do pokazania się w innych miastach Polski, a nawet Europy.

Reklama Zoo będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy

Wrocławskie zoo liczy na zachęcenie turystów do wizyty na Dolnym Śląsku i skorzystanie z oferty nie tylko ogrodu, ale i całego regionu. W tym sezonie Zoo Wrocław przeznaczy na tę współpracę około 880 tys. zł netto.

W ramach tego reklama Zoo Wrocław będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy, tafli boiska, bandach reklamowych czy ekranach diodowych. Ponadto mistrzowie Polski zaangażują się bezpośrednio w działalność ochrony zwierząt.

Już od października tego roku kupując bilet na rozgrywki będzie można wybrać wersję z dodatkową cegiełką o wartości 1 zł, a pozyskane w ten sposób środki wesprą ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt.

Rocznie ZOO Wrocław i Fundacja ZOO  Wrocław DODO przeznaczają na ten cel ponad 650 tys. zł. Pieniądze trafiają do ponad 30 organizacji ratujących zwierzęta na całym świecie. Będzie to doskonała okazja do połączenia marketingu z działaniami wspierającymi ochronę środowiska.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl