Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wrocławskie Zoo odwiedza rocznie około 1,6 mln osób i jest ono najpopularniejsze w kraju, piąte w Europie pod względem frekwencji oraz trzecie na świecie pod względem liczby prezentowanych gatunków zwierząt. Nie oznacza to jednak, że placówka może spocząć na laurach. Swoją popularność zawdzięcza konsekwentnie realizowanej polityce marketingowej i szerzeniu misji ochrony ginących gatunków.
Na mecze Śląska przychodzą regularnie tysiące kibiców
Natomiast koszykarski Śląsk przyciąga na swoje mecze pełne trybuny oddanych fanów. Dodatkowo bierze udział w elitarnych rozgrywkach europejskich – 7Days EuroCup. To aktualnie najbardziej medialny w swojej dyscyplinie klub w Polsce, a wysokość ekwiwalentu reklamowego w sezonie 2021/2022 wynosiła aż 56 mln zł.
Tak jak dla nas ostatni sezon był wyjątkowy i mistrzowski, tak dla wrocławskiego zoo był rekordowy pod niemal każdym względem. Wierzę, że kolejny rok wspólnych działań umocni nasze pozycje na mapie najważniejszych atrakcji Wrocławiamówi Michał Lizak, prezes koszykarskiego Śląska Wrocław
Zoo upatruje w tej współpracy szansę na pozyskanie nowych odbiorców swoich usług i misji.
Uczestnicy rozgrywek sportowych są odbiorcami pozytywnych emocji, jakie wywołuje taka rywalizacja, dlatego jesteśmy zainteresowani promocją swojej marki poprzez sport. Również ze względu na popularność i wszechobecność sportu w społeczeństwie oraz fakt, że przyciąga on ludzi o różnych poglądach, stylu bycia czy wykształceniu, których łączy zamiłowanie do danej dyscyplinymówi Joanna Kasprzak, prezes Zoo Wrocław
Zoo współpracowało już z innymi klubami sportowymi z Wrocławia
Wrocławski ogród zoologiczny realizuje strategię marketingową opartą przede wszystkim na intensywnej obecności w mediach, prowadzeniu własnych kanałów społecznościowych oraz marketingu sportowym. Na przestrzeni ostatnich kilku lat ogród współpracował już m.in. z Gwardią Wrocław, Panthers Wrocław, czy piłkarskim Śląskiem w ramach marketingu sportowego i najmu powierzchni reklamowych podczas rozgrywek.
Poza rokiem wybuchu pandemii odnotowujemy utrzymującą się frekwencję i stały wzrost przychodów, co oznacza, że nasze działania marketingowe są skuteczne. Dlaczego właśnie sport? Gromadzimy podobne grupy odbiorców, między innymi rodziny, które są jedną z najczęściej odwiedzających nasz ogród grup. Emocje, których dostarcza sportowa rywalizacja generują olbrzymie zasięgi i trafiają do wielu odbiorcówAgnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław
Reklama wrocławskiego zoo podczas meczów koszykówki pozwoli na wypromowanie wrocławskiego ogrodu nie tylko wśród mieszkańców regionu, którzy znają zoo dobrze i bardzo je cenią. Jest to przede wszystkim okazja do pokazania się w innych miastach Polski, a nawet Europy.
Reklama Zoo będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy
Wrocławskie zoo liczy na zachęcenie turystów do wizyty na Dolnym Śląsku i skorzystanie z oferty nie tylko ogrodu, ale i całego regionu. W tym sezonie Zoo Wrocław przeznaczy na tę współpracę około 880 tys. zł netto.
W ramach tego reklama Zoo Wrocław będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy, tafli boiska, bandach reklamowych czy ekranach diodowych. Ponadto mistrzowie Polski zaangażują się bezpośrednio w działalność ochrony zwierząt.