– Projekt ma poprawić bezpieczeństwo użytkowników ruchu. O jego uspokojenie wnioskowali mieszkańcy za pomocą właściwych rad osiedli oraz kierownictwo placówek opiekuńczo-wychowawczych – tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Czytaj więcej: Most Jagielloński do remontu. Będą zmiany dla kierowców
Prace na ulicach: Sztabowej, Zakładowej, Redyckiej, Starościńskiej, Odolanowskiej, Pretficza, Dawida i Kłodnickiej potrwają łącznie przez trzy miesiące, chociaż pierwsze zmiany już wdrożono na ul. Sztabowej, gdzie obowiązuje tymczasowy zakaz postoju na potrzeby drogowców.
Co się zmieni w strefie tempo 30?
Ulica Sztabowa, na odcinku od Gajowickiej do Powstańców Śląskich, zostanie objęta strefą tempo 30, czyli ograniczenie prędkości wyniesie 30 km/h. Skrzyżowania z wszystkimi przecznicami staną się równorzędne, pojawią się azyle dla pieszych, zawężenia w obrębie wlotów ulic poprzecznych, zostanie również uporządkowane parkowanie – na prostopadłe po stronie południowej.
Strefa tempo 30 pojawi się jeszcze w tym roku także na ul. Pretficza. Ponadto będzie azyl dla pieszych i wyspy zawężające szerokość jezdni. Parkowanie zostanie uporządkowane poprzez wyznaczenie miejsc oraz sposobu ich zajmowania (równolegle i prostopadle).
– Na ul. Dawida przy skrzyżowaniu z Gajową powstanie minirondo, a także wyspy i azyle dla pieszych. Na Kłodnickiej, między Małopanewską a Kwiską, przy skrzyżowaniu ze Stobrawską i przedszkolu Bajka, powstanie próg spowalniający. Zawężenia jezdni uspokoją dodatkowo ruch na przejściu przy kościele – dodaje Ewa Mazur.
Na ulicach Redyckiej i Starościńskiej pojawią się ograniczenia prędkości do 40 km/h, azyle dla pieszych, progi spowalniające, a na skrzyżowaniach z przecznicami skrzyżowanie dróg będzie równorzędne. Z kolei na ul. Zakładowej powstanie wyniesione przejście z przejazdem rowerowym między sięgaczem Zakładowej a Słonimskiego oraz progi spowalniające.
Wszelkie prace drogowe, montażowe i malarskie np. obniżenia krawężników i naprawy cząstkowe nawierzchni wykona konsorcjum firm Elektrotim, Zaberd i Rotomat.
Koszt realizacji zadania to ok. 1,15 mln zł.