Dyskusja prowadzona była w trzech grupach, w każdej zdania były podzielone. Jedynym wspólnym głosem okazało się odrzucenie przez każdą z grup wariantu 2b w ul. Wojszyckiej i Ołtaszyńskiej. Wariant ten nie powinien według uczestników być rozważany przede wszystkim ze względu na chęć zachowania zabytkowego szpaleru drzew oraz brak potrzebnej przestrzeni.
Każdy z wariantów został szczegółowo omówiony w grupach. Często wybór jednego z nich jako najkorzystniejszego w jednej grupie, w drugiej był traktowany jako nieakceptowany. Nie udało się więc jednoznacznie określić, który z wariantów ma najwięcej zwolenników.
Mieszkańcy zgodnie wskazywali, że trudności komunikacyjne na Ołtaszynie szczególnie w rejonie ul. Zwycięskiej trzeba rozwiązać kompleksowo. Zagadnieniem złożonym i trudnym szczególnie pod względem formalno-prawnym jest w opinii uczestników spotkania przekroczenie tramwajem linii kolejowej 285 w jednym poziomie. Dotyczy to bowiem wszystkich przedstawionych wariantów.
Ponadto pojawiły się głosy akceptujące zaproponowany w projekcie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Wrocławia kierunek powiązania pozamiejskiego, jako kontynuację tramwaju od pętli przy Zwycięskiej przez Ołtaszyńską w stronę Wysokiej.
Mieszkańcy zaproponowali sporo nowych pomysłów i rozwiązań, między innymi takie jak:
- liczne modyfikacje przedstawionych wariantów oraz nowe warianty;
- pomysł tramwaju dwusystemowego — z wykorzystaniem linii nr 285 i wyprowadzeniem "gałązki" tramwajowej w kierunku ul. Zwycięskiej;
- budowa estakady w ciągu ul. Karkonoskiej (jako warunek konieczny przy realizacji wariantów 2 lub 3);
- modyfikacje usytuowania pętli;
- propozycje usytuowania parkingów P&R.