Wiadukt nad ul. Orawską
Konieczne będzie całkowite przebudowanie przebicia nasypu pod wiaduktem kolejowym. Obecne jest za wąskie, żeby zmieścił się tramwaj. Trasa przecina się również z historyczną trasą pieszo-rowerową tzw. Hugo Richter Weg.
Planowany wiadukt w nasypie kolejowym
Konieczne będzie przebicie nasypu pod wiaduktem kolejowym. Równocześnie trasa tramwajowa będzie przecinać się z historyczną trasą pieszo-rowerową Hugo Richter Weg, której towarzyszy szpaler zabytkowych drzew.
Pętla tramwajowa Park Południowy
Większość wariantów tras wyprowadzane są z pętli Park Południowy. Będzie to wymagało jej przebudowy, aby prowadzić trasę tramwajową dalej w kierunku Ołtaszyna.
Wiadukt nad ul. Ślężną
Kolejowa obwodnica towarowa u zbiegu ulic Ślężnej i Wyścigowej biegnie przez zabytkowy wiadukt kolejowy. Przeprowadzenie trasy tramwajowej pod tym wiaduktem nie jest możliwe ze względu na niewystarczającą skrajnię. Nie jest również możliwa jego przebudowa ze względu na zabytkowy charakter, wymagałoby to również przebicia nasypu kolejowego w innym miejscu.
Ul. Wyścigowa
Wprowadzenie wydzielonego torowiska w ul. Wyścigową wymaga całkowitej przebudowy tej ulicy oraz wiąże się z zabraniem w każdą stronę po jednym pasie ruchu samochodom na rzecz tramwaju.
Przejazd kolejowy na ul. Zwycięskiej
Miejsce trudne ze względu na konieczność przebudowy całego skrzyżowania ul. Zwycięskiej oraz al. Karkonoskiej wraz z przekroczeniem linii kolejowej 285. Przekroczenie linii kolejowej pod kątem ostrym w poziomie terenu stanowi dodatkowe utrudnienie.
Przejazd kolejowy na ul. Ołtaszyńskiej
Wiąże się to z całkowitą przebudową ul. Ołtaszyńskiej oraz z przekroczeniem linii kolejowej 285 pod kątem ostrym w poziomie terenu.
Rondo Ojca Pio
Prowadzenie trasy tramwajowej w ul. Zwycięskiej w okolicy ronda Ojca Pio wiąże się z całkowitą przebudową skrzyżowania. Dodatkowo przed skrzyżowaniem trasa musiałaby przejść z południowej strony ulicy na północną.
Planowana pętla tramwajowa przy ul. Zwycięskiej
To lokalizacja nowej pętli tramwajowej, wyznaczona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obszaru w rejonie ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej i Agrestowej we Wrocławiu. Wszystkie warianty prowadzone są do tej pętli.
Przejazd pieszo-rowerowy przy ul. Agrestowej
Przekroczenie linii kolejowej 285 w poziomie terenu pod kątem ostrym.
Przejazd kolejowy przy ul. Orawskiej
Przekroczenie linii kolejowej 285 w poziomie terenu pod kątem ostrym.