wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 13:45

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. zielony TRAMWAJ Ołtaszyn
  6. zielony TRAMWAJ Ołtaszyn: Ważne punkty
ważne punkty na projektowanej trasie tramwaju - kolaż zdjęć Wrocław Rozmawia
ważne punkty na projektowanej trasie tramwaju - kolaż zdjęć

Wyznaczono ważne punkty, które wskazują miejsca stanowiące wyzwania w przeprowadzeniu danego wariantu. Przeważnie generują one dodatkowe koszty — ulice do przebudowy, miejsca przekroczenia linii kolejowej, przebicia przez nasyp kolejowy lub poważne zmiany w obecnym funkcjonowaniu ulic.

Wiadukt nad ul. Orawską

wiadukt nad ulicą Orawską

Konieczne będzie całkowite przebudowanie przebicia nasypu pod wiaduktem kolejowym. Obecne jest za wąskie, żeby zmieścił się tramwaj. Trasa przecina się również z historyczną trasą pieszo-rowerową tzw. Hugo Richter Weg.

Planowany wiadukt w nasypie kolejowym

Konieczne będzie przebicie nasypu pod wiaduktem kolejowym. Równocześnie trasa tramwajowa będzie przecinać się z historyczną trasą pieszo-rowerową Hugo Richter Weg, której towarzyszy szpaler zabytkowych drzew.

Pętla tramwajowa Park Południowy

Większość wariantów tras wyprowadzane są z pętli Park Południowy. Będzie to wymagało jej przebudowy, aby prowadzić trasę tramwajową dalej w kierunku Ołtaszyna.

Wiadukt nad ul. Ślężną

wiadukt nad ulicą Ślężną

Kolejowa obwodnica towarowa u zbiegu ulic Ślężnej i Wyścigowej biegnie przez zabytkowy wiadukt  kolejowy. Przeprowadzenie trasy tramwajowej pod tym wiaduktem nie jest możliwe ze względu na niewystarczającą skrajnię.  Nie jest również możliwa jego przebudowa ze względu na zabytkowy charakter, wymagałoby to również przebicia nasypu kolejowego w innym miejscu.

Ul. Wyścigowa

ulica Wyścigowa

Wprowadzenie wydzielonego torowiska w ul. Wyścigową wymaga całkowitej przebudowy tej ulicy oraz wiąże się z zabraniem w każdą stronę po jednym pasie ruchu samochodom na rzecz tramwaju.

Przejazd kolejowy na ul. Zwycięskiej

przejazd kolejowy na ulicy Zwycięskiej

Miejsce trudne ze względu na konieczność przebudowy całego skrzyżowania ul. Zwycięskiej oraz al. Karkonoskiej wraz z przekroczeniem linii kolejowej 285. Przekroczenie linii kolejowej pod kątem ostrym w poziomie terenu stanowi dodatkowe utrudnienie.

Przejazd kolejowy na ul. Ołtaszyńskiej

przejazd kolejowy na ulicy Ołtaszyńskiej

Wiąże się to z całkowitą przebudową ul. Ołtaszyńskiej oraz z przekroczeniem linii kolejowej 285 pod kątem ostrym w poziomie terenu.

Rondo Ojca Pio

rondo Ojca Pio

Prowadzenie trasy tramwajowej w ul. Zwycięskiej w okolicy ronda Ojca Pio wiąże się z całkowitą przebudową skrzyżowania. Dodatkowo przed skrzyżowaniem trasa musiałaby przejść z południowej strony ulicy na północną.

Planowana pętla tramwajowa przy ul. Zwycięskiej

To lokalizacja nowej pętli tramwajowej, wyznaczona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego obszaru w rejonie ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej i Agrestowej we Wrocławiu. Wszystkie warianty prowadzone są do tej pętli.

Przejazd pieszo-rowerowy przy ul. Agrestowej

Przekroczenie linii kolejowej 285 w poziomie terenu pod kątem ostrym.

Przejazd kolejowy przy ul. Orawskiej

Przekroczenie linii kolejowej 285 w poziomie terenu pod kątem ostrym.

Bądź z nami! Zapisz się na spotkanie warsztatowe lub przekaż swoje uwagi

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl