Na mapie zebraliśmy wszystkie warianty przebiegu linii tramwajowej na Ołtaszyn:
- te zaproponowane przez mieszkańców podczas konsultacji społecznych do projektu Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Wrocławia;
- wariant z obowiązującego planu miejscowego;
- warianty eksperckie.
Wszystkie warianty poddano analizie, która obejmowała: dostępność mieszkańców do proponowanych przystanków (300m i 500m) obecnie oraz uwzględniając planowane inwestycje mieszkaniowe do 2023 roku, odległości od istniejącej zabudowy, długości, ważne punkty, szacunkowe koszty wariantów oraz koszty w przeliczeniu na mieszkańca w 2017 oraz 2023.
Wariant 1
Zgodny z obowiązującym planem miejscowym. To trasa prowadzona w zieleni, poza układem drogowym, równolegle do ul. Agrestowej oraz przez tereny wojskowe przy ul. Zwycięskiej.
Wariant 2
Zaproponowany przez inicjatywę mieszkańców „Tramwajem na zielony Ołtaszyn”, gdzie linia prowadzona jest ulicą Wyścigową i Zwycięską.
Wariant 2a i 2b
Stanowią podwarianty wariantu 2 zaproponowane przez zewnętrznego eksperta. Wykorzystują one przebieg przez ul. Ołtaszyńską.
Wariant 3
Zaproponowany przez inicjatywę mieszkańców „Tramwajem na zielony Ołtaszyn”. Linia prowadzona jest od pętli Krzyki ulicą Karkonoską i Zwycięską.
Wariant 4
Zaproponowany przez mieszkańców. Linia prowadzona równolegle do ul. Agrestowej, a następnie w ulicy Agrestowej i Zwycięskiej.
Wariant 4a
Stanowi podwariant wariantu 4 zaproponowany przez eksperta zewnętrznego. Nie przebiega on w ul. Zwycięskiej.
Wariant 5
Zaproponowany przez jedną z mieszkanek Ołtaszyna w ramach konsultacji linii kolejowej nr 285. Biegnie przez ul. Weigla, Spiską, Orawską, Łubinową, Agrestową oraz Zwycięską.