wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 21:50

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Remont torowiska na Biskupinie opóźnia się. Powodem mróz

Mróz i duże opady śniegu spowolniły remont torów w ciągu ulicy Olszewskiego. Wykonawca zwrócił się do MPK o przesunięcie terminu zakończenia prac.

Reklama

Jeszcze pod koniec listopada MPK zapowiadało, że przedłużający się już remont torowiska na Biskupinie zostanie ukończony do końca lutego 2021 r. Wiadomo już, że ten termin ulegnie zmianie.

Mowa o 3,5 km trasy tramwajowej, od byłej zajezdni Dąbie, do pętli na Biskupinie. Umowę na wykonanie prac podpisano pod koniec lipca, ale remont musiał zostać przerwany z powodu obaw o stan ponad stuletnich drzew. Prezes MPK Krzysztof Balawejder podkreślał pod koniec ubiegłego roku, iż przez cztery miesiące przygotowywano plan naprawczy umożliwiający przeprowadzenie remontu z dbałością o środowisko. Swoje opinie przygotowali dendrolodzy z Poznania, Warszawy i Wrocławia. 

ZOBACZ TEŻ: Wkrótce koniec remontu torowiska na Biskupinie

MPK podkreśla, że termin ukończenia remontu podał sam wykonawca - Zakład Sieci i Zasilania, chociaż prowadzenie prac torowych zimą wiąże się ze sporym ryzykiem nieukończenia ich na czas.

– Choć wykonawcy udało się wykonać część prac, to opady deszczu i śniegu, które występowały w styczniu i lutym, skutecznie opóźniły zadania związane z wykonaniem podbudowy torowiska. Woda powodowała, że zamakał grunt oraz wykonane częściowo warstwy podbudowy. Z uwagi na wilgoć podłoże miało gorszą wytrzymałość i nie osiągnęło wymaganej nośności. Nie można było więc na nim wykonać kolejnych warstw podbudowy. Wykonawca pracuje, aby dodatkowo ustabilizować konstrukcję torowiska – mówi Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.

Dodaje, że temperatura spadająca poniżej -10 stopni Celsjusza i obfite opady śniegu, nie pozwalały prowadzić prac robotnikom.

– W związku z tym, niemożliwe było wykonanie wielu prac planowanych na styczeń i luty. W tym momencie MPK oraz wykonawca szacują, o ile wydłuży się termin prowadzenia prac. Ze wstępnych wyliczeń, przy założeniu, że warunki pogodowe znacząco się nie pogorszą, torowisko może zostać uruchomione na przełomie kwietnia i maja – podkreśla Naskręski.

Koszt inwestycji wynosi 20 mln zł.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl