Podział zadań w tym kontrakcie jest następujący: prace inżynierskie zostaną wykonane w zakładzie Alstom w Mannheim w Niemczech. Ostateczny montaż również w Niemczech, w Kassel. Za produkcję nadwozi odpowiada zakład Alstom we Wrocławiu. Inne zaangażowane zakłady to zakład w Siegen w Niemczech (produkcja wózków) oraz zakład w Zurychu w Szwajcarii (zarządzanie projektem).
Wielozadaniowe lokomotywy Traxx Universal będą jeździć w ośmiu krajach: w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Luksemburgu i Polsce.
Dzięki temu zakupowi umacniamy nasze zaangażowanie w rozwój jedynej w swoim rodzaju kompleksowej oferty usług na rynku francuskim, po niedawnym otwarciu biura we Francji pod kierownictwem Frédérique Erlichman-a. Wszystkie 50 lokomotyw zamówionych u naszego partnera, firmy Alstom, będą obsługiwać operacje we Francji i wzdłuż najważniejszych europejskich korytarzy, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonego, wysokowydajnego transportu kolejowego poza Francją.Torsten Lehnert, dyrektor generalny Railpool
Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system sygnalizacji Atlas, który jest rozwiązaniem pokładowym Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS). System ten umożliwia pracę w rozległych korytarzach z najszerszym pokryciem krajów i linii, zarówno w ETCS, jak i w starszym systemie operacyjnym.
Cieszymy się, że firma Railpool wybrała Alstom, aby rozszerzyć swoją działalność w różnych częściach Europy. Nowa umowa jest potwierdzeniem długotrwałego i udanego partnerstwa. Dzięki lokomotywom Traxx i naszemu rozwiązaniu sygnalizacyjnemu Atlas, możemy przyczynić się do bardziej wydajnego i zrównoważonego transportu towarowego i pasażerskiego.Kevin Cogo, wiceprezes ds. taboru, lokomotyw i komponentów w Alstom DACH