Délice (The City Network on Food & Gastronomy – Sieć Miast na rzecz Żywności i Gastronomii) tworzy warunki do wymiany wiedzy i doświadczeń, ułatwia nawiązywanie partnerstw i realizację projektów międzynarodowych, koordynuje wspólne działania w kwestiach związanych z:
- kulturą żywności – niezbędnym aspektem tożsamości miast, który należy chronić;
- sektorem żywnościowym – siłą napędową rozwoju gospodarczego;
- rynkiem spożywczym – w aspekcie międzynarodowego zasięgu i wpływu;
- polityką żywnościową – narzędziem mającym na celu poprawę jakości życia.
Członkostwo Wrocławia w Sieci Délice to także umocnienie miasta na arenie międzynarodowej oraz promocja lokalnych wydarzeń gastronomicznych.
Wrocław w Sieci Délice
Sieć Délice powstała w 2007 r. w Lyon we Francji. Należy do niej 31 miast z 5 kontynentów, m.in.: Buenos Aires, Chicago, Montreal, Cape Town, Hong Kong, Barcelona, Birmingham, Lizbona, Bordeaux, Lipsk, Bruksela, Ryga. Stolica Dolnego Śląska będzie pierwszym członkiem Sieci z Polski i Europy Środkowej. O przystąpieniu do Délice Network zdecydują radni na sesji Rady Miejskiej, która odbędzie się 24 lutego br.
Délice Network – wsparcie branży gastronomicznej
Przedstawiciele Biura Rozwoju Gospodarczego UM Wrocławia podkreślają, że udział w Sieci Délice stanowi realne wsparcie przedsiębiorców z branży gastronomicznej. Współpraca z innymi miastami partnerskimi Sieci Délice będzie ponadto jednym z narzędzi do budowania marki gastronomicznej, umocnienia Wrocławia na arenie międzynarodowej oraz promocji miejskich wydarzeń gastronomicznych np. „Europy na Widelcu” czy „Jarmarku Bożonarodzeniowego” oraz inicjatyw związanych ze zrównoważonym rozwojem miasta.
Délice Network – promocja Wrocławia
Członkostwo Wrocławia w Sieci Délice zyskało poparcie Wrocławskiej Rady Gastronomii, której członkami są przedstawiciele wrocławskiej branży gastronomicznej.
Jolanta Jurkowlaniec, właścicielka wrocławskiej restauracji „Dinette” dodaje, że Wrocław jest postrzegany jako miasto spotkań, a najlepiej spotykać się przy stole.
Przystąpienie do Sieci Délice wpisuje się w realizację celów Strategii Wrocław 2030 (chodzi m.in. o poprawę pozycji miasta w międzynarodowych rankingach) oraz Strategii Rozwoju Przedsiębiorczości Miasta Wrocławia, poprzez wsparcie w umiędzynarodowieniu działalności wrocławskich przedsiębiorców.