www.wroclaw.pl

    Ulice handlowe

    Główne ulice handlowe największych polskich miast wracają do łask. Coraz więcej marek z branż usług, gastronomii i mody, funkcjonujących dotąd w centrach handlowych, rozważa otwarcie tu swoich butików i lokali.

    zdjęcie ilustracyjne
    zdjęcie ilustracyjne

    Mają bogatą historię i niepowtarzalną atmosferę, której na próżno szukać w murach nowoczesnych obiektów komercyjnych. Dają możliwość spędzenia czasu w otwartej, troskliwie zaaranżowanej przestrzeni, spotkania z przyjaciółmi, wspólnego wyjścia na zakupy lub do restauracji, aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych. Najnowsze trendy pokazują, że główne ulice handlowe odgrywają coraz większą rolę w przestrzeni miejskiej i społecznej.

    Renesans ulic handlowych

    Miasta Europy Zachodniej, przeżywające renesans znaczenia ulic handlowych, wspierają rozwój stref śródmiejskich i przywracają im właściwą rolę w życiu lokalnych społeczności. Takie zmiany następują też dynamicznie we Wrocławiu. Świadczy o tym wiele inicjatyw mających na celu zapewnienie atrakcji mieszkańcom i turystom, a w konsekwencji – ożywienie przedsiębiorczości.

    Wrocławianie uznają za główne ulice handlowe Świdnicką, Oławską, Rynek, Kuźniczą i Piłsudskiego. Centrum Wrocławia to atrakcyjna przestrzeń dla handlu i usług. Miasto prowadzi tu programy wspierające rozwój biznesu, tworzy markę głównych ulic handlowych we współpracy z właścicielami lokali, kształtuje wizerunek oferty handlowej, dzięki przetargom na najem adresowanym do wybranych branż.

    Cztery strefy handlu

    We Wrocławiu mamy 4 główne strefy handlu, gdzie przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie miasta – zagospodarowanie lokali i promowanie obszaru:

    1. Centrum staromiejskie (Rynek, Świdnicka, Oławska, Piłsudskiego)
    2. Nadodrze
    3. Psie Pole
    4. Przedmieście Oławskie

    Zachęcamy do otwarcia własnego biznesu przy jednej z głównych ulic handlowych Wrocławia. Czekamy na ciekawe pomysły na sklep, biznes, niebanalny koncept restauracyjny.