wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 00:49

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Przedsiębiorca
  4. Ulice handlowe we Wrocławiu
  5. Centrum staromiejskie we Wrocławiu
zdjęcie ilustracyjne UM Wrocławia
zdjęcie ilustracyjne

W centrum staromiejskim Wrocławia są główne ulice handlowe miasta – Rynek, Świdnicka, Oławska, Piłsudskiego. Historyczne centrum jest ulubionym miejscem spotkań wrocławian i ich gości, drzemie w nim wciąż niewykorzystany potencjał.

Reklama

Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)

Wrocławska strefa staromiejska oferuje różnorodne formy aktywności, wpisując się doskonale w oczekiwania klientów. Ogromną popularnością cieszą się liczne wydarzenia handlowo-rozrywkowe, przyciągające do centrum miasta całe rodziny, jak Europa na widelcu, Jarmark Bożonarodzeniowy czy Jarmark Świętojański.

 ul. Świdnicka

Na uwagę zasługuje przede wszystkim ulica Świdnicka – tradycyjna wizytówka Wrocławia i główna ulica handlowa. Mamy tu niezwykłą różnorodność architektury, terenów rekreacyjnych, Operę Wrocławską i Narodowe Forum Muzyki. Świdnicka zmienia swoje oblicze. Znalazły tu swoje miejsce ciekawe koncepty handlowe – od stylowych rowerów pod arkadami, poprzez ubrania od projektantów, desinerskie meble, i dobra luksusowe po niebanalne pomysły na prezenty – lokalne, świeże marki zaskakujące indywidualnym podejściem do klienta. Zmiany widać również w kultowym okrąglaku, gdzie można napić się sprowadzanej z Etiopii, Brazylii oraz Nikaragui i wypalanej we Wrocławiu kawy, czy tuż obok – gdzie można zjeść kultowe rzemieślnicze lody.

ul. Oławska

Ulicę Oławską – upodobały sobie marki z branży mody i urody. Kilka znanych sieci ma tu flagowe sklepy. Dużym zainteresowaniem turystów cieszą się tradycyjnie reprezentowane w strefie staromiejskiej galerie sztuki i sklepy jubilerskie. Działa też ponad 100 placówek gastronomicznych o różnym profilu (restauracje, kawiarnie, puby, cukiernie, lodziarnie), chętnie odwiedzanych zarówno przez turystów, gości przyjeżdżających do Wrocławia w celach biznesowych, jak i mieszkańców miasta.

ul. Piłsudskiego 

Coraz bardziej atrakcyjna dla biznesu jest ulica Marszałka Józefa Piłsudskiego. Tradycja i bogata historia, położenie, 6 hoteli, 6 instytucji kultury, 2 dworce kolejowe, 4 duże węzły przesiadkowe, szkołę, przedszkole, urzędy, kilka restauracji, nowe biurowce - to tworzy duży potencjał rozwojowy.

ul. Piłsudskiego, źródło: UM Wrocławia 

Miasto wypracowało model współpracy, dialogu i podejście partycypacyjne. W 2017 roku zbadaliśmy potrzeby i oczekiwania wrocławianek i wrocławian dotyczące tej ulicy, które wykazały, że powinna to być przestrzeń przyjazna, bezpieczna, zielona, dostępna komunikacyjnie. Niezwykle istotna jest estetyka ulicy.

To, w którym kierunku rozwinie się ulica Piłsudskiego zależy jednak od wielu czynników. W wizjach studentów, z którymi pracowaliśmy w ramach innowacyjnego projektu „Z WIRTUALU DO REALU. Ulica handlowa – przestrzeń miejska współtworzona przez młodych jest ona miejscem niszowych projektów, uzupełniających ofertę galerii handlowych. Stawiamy na rozwój lokalnych przedsiębiorców, kreatywnych z powiewem świeżości.

Ulica Piłsudskiego ma klimat: działają tutaj od lat branże tradycyjne, jak kultowy bar, spółdzielnia fryzjerska czy tradycyjna perfumeria, ale też powstają modne dziś koncepty - wirtualna rzeczywistość, escape roomy czy barber shopy. 

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl