wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:00

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Aktualności
  4. Drugi „Startup WRO Meetup”. Właściciele startupów porozmawiają o zagranicznej ekspansji

Z raportu “Polskie Startupy 2022” opracowanego przez fundację Startup Poland wynika, że zdecydowana większość założycieli startupów w Polsce ma w planach zagraniczną ekspansję. O tym, z jakimi wyzwaniami muszą się zmierzyć i jakich błędów unikać, porozmawiają już 26 kwietnia podczas spotkania “Startup Wro Meetup x Let’s get (c)loud”.

Reklama

Kwietniowe spotkanie wrocławskiego ekosystemu startupowego “Startup Wro Meetup x Let’s get (c)loud” to już drugie takie wydarzenie organizowane przez Startup Wrocław. Tym razem tematem spotkania będzie ekspansja zagraniczna młodych firm.

Ekspansja to często trudne wyzwanie dla startupów, wymagające odpowiedniego zarządzania i dogłębnej analizy rynku. Dlatego postanowiliśmy poświęcić drugie wydarzenie z cyklu „Startup WRO Meetup” właśnie temu tematowi i przedstawić na scenie przypadki zarówno udanych, jak i nieudanych wyjść za granicę. Ostatni meetup, który przyciągnął ponad 150 osób, pokazuje jak duże jest zainteresowanie takimi wydarzeniami. Zatem serdecznie zapraszamy.
Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej

Polskie startupy już podbijają międzynarodowe rynki

Jak twierdzi Tomek Snażyk, prezes Startup Poland, zagraniczna ekspansja jest ważnym etapem skalowania biznesu.

Mamy już wiele przykładów na to, że również w Polsce można stworzyć startup podbijający międzynarodowe rynki. Sukcesy takich firm jak Booksy, DocPlanner, czy Brainly stały się swego rodzaju benchmarkiem dla wielu rodzimych założycieli. Pojawiają się głosy, że obecna trudna sytuacja związana z wojną za naszą wschodnią granicą oraz kryzysem energetycznym i inflacyjnym, może wręcz dopingować startupy do poszukiwania klientów poza Polską.
Tomek Snażyk

Ambitne plany młodej firmy mają znaczenie dla inwestorów

To, czy dany startup rozważa ekspansję za granicę, jest także ważną informacją z punktu widzenia inwestorów, dla których wyjście na rynki inne niż polski, jest podstawowym miernikiem potencjału do rozwoju biznesu prowadzonego przez młodą firmę. Aktualnie jest to również pewne wyzwanie, gdyż Polska, jak i cały region CEE traktowana jest przez międzynarodowy kapitał ostrożniej niż przed wybuchem wojny w Ukrainie.

Polskie startupy są coraz lepiej przygotowane do ekspansji zagranicznej. Jednak, aby osiągnąć pełny sukces, warto zwrócić szczególną uwagę na ważne aspekty - strategię, ekspansję i przede wszystkim finanse spółek próbujących wejść na zewnętrzne rynki. W dobie większej ostrożności ze strony inwestorów finansujących ekspansję startupów, odpowiednie przygotowanie jest kluczowe, ponieważ przeinwestowanie i np. wejście na zbyt wiele rynków zagranicznych jednocześnie, może skończyć się upadkiem, nawet jeśli firma bardzo dobrze prosperuje na krajowym rynku.
Mateusz Cybula, starszy specjalista ds. Współpracy z Sektorem Innowacji w Banku BNP Paribas

Przeprowadzka za granicę?

W raporcie Startup Poland zwrócono także uwagę na niepokojący trend. Z danych fundacji wynika, że blisko połowa krajowych startupów rozważa nie tyle ekspansję, co w ogóle przeniesienie swojego biznesu na stałe poza Polskę.

- Rzeczywiście zauważamy taki trend. Jest on jednak spowodowany szeregiem czynników. Nie zawsze głównym powodem jest aktualna sytuacja geopolityczna lub mniej przyjazny system prawno-podatkowy w Polsce. Dla szeregu startupów szukających finansowania, inwestorzy zagraniczni są jedyną opcją. Ci jednak nie są skłonni inwestować bezpośrednio w polskie struktury. Często flip polskiej spółki do USA jest jedyną możliwością na pozyskanie zagranicznego inwestora. To potwierdza jedynie, iż w porównaniu do rozwiązań funkcjonujących w innych krajach, polski system prawny nadal nie dysponuje elastycznymi rozwiązaniami ułatwiającymi inwestowanie.
Tomasz Szarek, Managing Partner, SDZ Legal SchindhelmMateusz Cybula, starszy specjalista ds. Współpracy z Sektorem Innowacji w Banku BNP Paribas

Doświadczeniem podzielą się nie tylko ci, którym ekspansja się udała

„Startup WRO Meetup x Let’s get (c)loud” odbędzie się 26 kwietnia o godz. 17:00 w “Barbarze”, przy ul. Świdnickiej 8B we Wrocławiu. W programie wydarzenia znalazły się m.in. panel dyskusyjny z udziałem ekspertów, cztery keynote speeche mentorów i doświadczonych founderów oraz pitch decki lokalnych startupów.

Kwietniowe wydarzenie organizowane jest we współpracy z "Let’s get (c)loud", programem akceleracyjnym dla startupów i scaleupów, realizowanym przez OChK i Google Cloud.

Głównym celem programu “Let’s get (c)loud” jest wsparcie startupów i scaleupów w efektywnym wykorzystaniu technologii chmurowych. Mogą one liczyć nie tylko na doradztwo i mentoring na każdym etapie rozwoju w chmurze, ale także na korzystne warunki finansowe oraz cenny networking. W OChK współpracujemy z takimi firmami jak Booksy, Brainly czy Synerise, co pozwala nam bardzo dobrze rozumieć cele i wyzwania, przed jakimi stoją dzisiaj startupy chcące rozwijać się na międzynarodowych rynkach – mówi Paweł Roguski, Head of SMB w OChK.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale konieczna jest rejestracja.

Partnerami wydarzenia są: Bank BNP Paribas, SDZ Legal Schindhelm, Fundacja Startup Poland, OChK, Google Cloud, Wolves Summit, CUDO Kombucha, Browar Stu Mostów, ETNO Cafe, Blitz Energy Drink i Pij Kranówkę. Patroni medialni: Radio Wroclaw, Radio RAM, Mam Startup.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl