– Ubiegłoroczna edycja przerosła nasze oczekiwania. 151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174 – mówi Radosław Ratajszczak, prezes wrocławskiego zoo.
Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”.
Zeszłoroczna zwycięska praca autorstwa Roberta Cybulskiego
Zgłoszenia do 6 czerwca
Konkurs pod tegorocznym hasłem „ZOO i DODO na ratunek” potrwa do 6 czerwca. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca.
Laureat otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (bon zakupowy do CH Magnolia o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej a także dwie karty roczne do ZOO Wrocław). Plakaty ze zwycięskim projektem pojawią się także m.in. na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.
Dzisiaj startuje konkurs graficzny ZOOPROJEKTUJ KAMPANIĘ DLA ZWIERZĄT - II edycja Na zwycięzcę konkursu czekać...
Opublikowany przez ZOO Wrocław Wtorek, 18 maja 2021
Patronat nad konkursem objął prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Regulamin oraz więcej informacji dostępne tutaj.
Wsparcie ochrony ginących gatunków
Zoo Wrocław i Fundacja DODO wspierają 37 projektów ochrony ginących gatunków na całym świecie.
– Degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne zoo to taka Arka Noego. Próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na czterech kontynentach – wyjaśnia Radosław Ratajszczak.
– Tę misję trzeba promować. Jest ona także niezwykle istotnym elementem naszej edukacji. Szerząc wiedzę o zagrożonych gatunkach, uczymy postaw proekologicznych, zrównoważonej konsumpcji i rozumienia przyrody. Także tej wokół nas – dodaje.
Dlatego potrzebny jest graficzny emblemat, swoisty logotyp, stanowiący wyrażenie tych wszystkich działań i wartości.
mat. prasowe Zoo Wrocław