Zaangażowane ojcostwo to nie tylko ogromna wartość dla dzieci, ale także budowanie nowoczesnej, równościowej wspólnoty. Cieszymy się, że Wrocław może być częścią tej kampanii i z dumą obserwujemy, że aż jeden z ambasadorów kampanii „Facet na 100 PRO” mieszka w naszym mieście. To pokazuje, że Wrocław jest gotowy na redefinicję ojcostwa - czułego, obecnego, partnerskiego i odpowiedzialnego.Alina Szeptycka, Pełnomocniczka Prezydenta Wrocławia ds. Równego Traktowania we Wrocławiu
Celem kampanii jest pokazanie, że bycie tatą na 100% to nie tylko obowiązek, ale też źródło dumy, rozwoju i głębokiej przemiany. Z ponad 100 nadesłanych historii jury wybrało 10 najciekawszych – prawdziwych opowieści o codzienności, wyzwaniach i pięknie ojcostwa. Dodatkowo organizatorzy zdecydowali się dodać 11 historię taty
zastępczego, podkreślając wagę edukacji w zakresie pieczy zastępczej.Wśród 10 wybranych ambasadorów znalazł się m.in. Jarek Biedrzycki z Wrocławia, tata pięcioletniej Poli, która całkowicie zmieniła jego życie. Chociaż rozstał się z jej mamą, dzielą opiekę, a za swoje największe osiągnięcie uważają to, że Pola czuje się bezpieczna, niezależnie, w którym znajduje się domu.
Podejście mężczyzn do ojcostwa zmienia się na naszych oczach. Coraz więcej ojców aktywnie uczestniczy w życiu swoich dzieci - od ciąży po zebrania w przedszkolu. Chcemy ich wspierać i pokazywać, że to właśnie zaangażowanie jest dziś miarą męskości.Karolina Andrian, członkini zarządu Fundacji Share the Care
Kampania ma także wymiar praktyczny – na stronie tata.teamrodzina.pl można znaleźć przewodnik po prawach ojców, inspirujące historie ambasadorów, filmy edukacyjne, a także zapisy na darmowe wydarzenia oraz konkursy z nagrodami.