Plac postojowy dla ok. 90 autobusów, przebudowa stacji paliw i nowej hali obsługi – to zakres projektu prac w zajezdni autobusów MPK przy ul. Obornickiej. W siedzibie Wrocławskich Inwestycji podpisano umowę na wykonanie przebudowy. – Cała inwestycja jest realizowana w trybie zaprojektuj-buduj – mówi Piotr Bujnowski, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji. Wartość inwestycji to 22,6 mln zł, a termin prac wyznaczono na styczeń przyszłego roku. – Termin napięty, ale wykonalny – dodaje Piotr Bujnowski. Przebudowę wykona firma Skanska, która jako jedyna wystąpiła w przetargu.
Każde z miejsc parkingowych ma zostać wyposażone w infrastrukturę, która w przyszłości umożliwi m.in. ładowanie pojazdów elektrycznych. – Wykonana ma być także hala do obsługi autobusów i myjnia autobusowa wyposażona w system odzyskiwania do 80 proc. zużywanej wody z dwoma stanowiskami do mycia nadwozia pojazdów i jednym do mycia podwozia – podkreśla Piotr Bujnowski.
Zajezdnia autobusowa MPK przy ul. Obornickiej działa od ponad trzydziestu lat i zajmuje teren o powierzchni 5,3 hektara. Pierwotnie była projektowana na 100 autobusów przegubowych. Podstawowym taborem stacjonującym na zajezdni są autobusy marki Volvo 7000 i 7700, krótkie i przegubowe. Zajezdnia eksploatuje również autobusy Jelcz M120 i Jelcz 121 oraz ostatnie sztuki autobusów Ikarus 280 E70. Listę tą zamykają trzy prototypowe autobusy Jelcz M180 i jeden MAN NG313.
arc