Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
W miejscu prowadzenia prac - na ulicy Bardzkiej na odcinku między Armii Krajowej a Piękną w pobliżu kościoła Ducha Świętego - tramwaje jeżdżą na przemian w obu kierunkach jednym torem. Zmiana toru, po którym kursują, wymaga wstrzymania ruchu.
Prace przy przebudowie torowiska na ul. Bardzkiej idą pełną parą, a półmetek inwestycji już za nami - informują Wrocławskie Inwestycje. Od poniedziałku 6 października tramwaje w kierunku Gaju będą mogły kursować nowowybudowanym torem.
Przebudowa Bardzkiej - co jeszcze do zrobienia?
Wykonawca zakończył już większość prac przy torowisku po stronie zachodniej. Pozostał jeszcze zjazd z torowiska na jezdnię. Jeszcze w tym miesiącu planuje ułożenie tu masy bitumicznej.
W ramach inwestycji powstaje także nowy peron z pełną infrastrukturą przystankową, przebudowane zostanie przejście dla pieszych przez ul. Bardzką wraz z sygnalizacją świetlną, a dodatkowo wybudowany zostanie przejazd rowerowy.
– Prace na ul. Bardzkiej realizujemy zgodnie z harmonogramem. Dzięki nowemu torowisku i trasie autobusowo–tramwajowej pasażerowie zyskają szybszy i bardziej komfortowy dojazd z południa Wrocławia do centrum – podkreśla Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.
Wydział Transportu Urzędu Miejskiego informuje, że od wyjazdów porannych w sobotę 4 października do zjazdów wieczornych w niedzielę 5 października planowane są zmiany w organizacji komunikacji zbiorowej.
KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA
Linia 18
Tarczyński Arena (Królewiecka) – Pilczycka – Popowicka – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – most Mieszczański - Dubois – Pomorska – most Pomorski – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – Teatralna - Skargi – Kołłątaja – Peronowa - Borowska - Gliniana – Gajowa (przystanek numer 21007) – kolejny kurs na linii tramwajowej 21.
Gajowa (przystanek numer 21008) – Gliniana - Borowska – Peronowa – Kołłątaja – Skargi – Teatralna – Widok – Kazimierza Wielkiego – Nowy Świat – most Pomorski – Pomorska - Dubois – most Mieszczański - Dmowskiego - Długa - Starogroblowa - Popowicka - Pilczycka – Tarczyński Arena (Królewiecka)
Linia 21
Tarczyński Arena (Królewiecka) – Pilczycka – Milenijna – Legnicka – plac Jana Pawła II – Podwale – Piłsudskiego – plac Legionów – Piłsudskiego – Małachowskiego – Pułaskiego – Hubska – Gliniana – Gajowa (przystanek numer 21008) – kolejny kurs na linii tramwajowej 18.
Gajowa (przystanek numer 21007) – Gliniana - Hubska – Pułaskiego – Małachowskiego– Piłsudskiego – plac Legionów – Piłsudskiego – Podwale – plac Jana Pawła II – Legnicka – Milenijna – Pilczycka – Tarczyński Arena (Królewiecka).
KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA
Linia 718
Dworzec Główny (przystanek w zatoce przy ulicy Peronowej) – Peronowa – Piłsudskiego – Stawowa – Borowska – Ślężna – Dyrekcyjna - Hubska – Bardzka – Świeradowska – Gaj - pętla.
Gaj - pętla – Świeradowska - Bardzka – Hubska – Sucha - Borowska - Peronowa – Dworzec Główny (przystanek w zatoce przy ulicy Peronowej).
Autobusy linii 718 będą zatrzymywały się na następujących przystankach:
Kierunek Gaj - pętla:
nazwa przystanku |
numer słupka |
Dworzec Główny |
20362 |
Dworzec Autobusowy |
11321 |
Hubska (Dawida) |
21031 |
Prudnicka |
21009 |
Kamienna |
21125 |
Bardzka |
21173 |
Krynicka |
21127 |
Gaj - pętla |
21140 |
Kierunek Dworzec Główny:
nazwa przystanku |
numer słupka |
Gaj - pętla |
21140 |
Morwowa |
21026 |
Krynicka |
21024 |
Bardzka |
41014 |
Kamienna |
41012 |
Prudnicka |
21010 |
Hubska (Dawida) |
21032 |
Dworzec Autobusowy |
21121 |
Dworzec Główny |
20362 |
Autobusy linii 718 będą obsługiwane taborem przegubowym i będą kursowały z częstotliwością co 10 minut. Pozostałe linie kursują dotychczasowymi trasami.
Roboty na Bardzkiej obejmują blisko 200-metrowy odcinek ulicy. Cała inwestycja, której wartość przekracza 12 mln zł, ma zakończyć się w pierwszym kwartale przyszłego roku.