Chodzi o prawie kilometrowy odcinek pomiędzy ulicą Łomżyńską a Lasem Prackim. Ścieżka ma mieć trzy metry szerokości i nawierzchnię mineralną. Ma ułatwić dotarcie do szkół przy ulicy Suwalskiej i Lubelskiej.
Oprócz niej pojawią się słupki blokujące, żeby na ścieżkę nie wjeżdżały samochody. Przy jej końcu staną stojaki na rowery, ławki i kosze na śmieci. Te wszystkie zadania, uzupełnione o pielęgnację zieleni, są do zrealizowania w ramach jednego projektu z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
— Bardzo nas cieszy fakt, że mieszkańcy sami zauważają potrzebę rozwoju infrastruktury rowerowej. Projekty związane z mobilnością aktywną wciąż są bardzo popularne we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim. Realizowany ciąg pieszo-rowerowy będzie nie tylko służył dzieciom dojeżdżającym na rowerach lub hulajnogach do pobliskiej szkoły, ale pomoże również zaplanować rowerową wycieczkę do lasu — mówi Ula Jagielnicka z Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Terminy i koszty na razie nie są znane, ponieważ najpierw musi być przetarg. Dokumenty przygotowuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Inne nowe w mieście
W ostatnim czasie rowerzyści i piesi dostali kawałek asfaltu prowadzącego do wyremontowanego w ubiegłym roku przejazdu kolejowego przez ulicę Agrestową. To tylko 60 metrowy kawałek ścieżki, ale… — Mała rzecz, a cieszy — ocenia Urszula Jagielnicka.
W innym miejscu Wrocławia trwa modernizacja trasy rowerowej i pieszej na Psie Pole – na odcinku od pl. Kromera do stacji paliw przy Krzywoustego, o długości 1,5 km. Poprawiana jest tam nawierzchnia oraz wymieniane są niewygodne zjazdy z kostki brukowej. — Póki co na tej trasie można się jednak spodziewać utrudnień w postaci przewężeń wynikających z prowadzonych prac. Z góry dziękujemy za cierpliwość i bezpieczną jazdę — mówi Urszula Jagielnicka. Remont tej trasy ma potrwać do końca lutego.
Źródło: materiały prasowe