Inwestycja jest podzielona na dwa zadania. Pierwsze to budowa trasy autobusowo–tramwajowej na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z ul. Rogowską. Ten fargment zostanie wykonany w oparciu o gotowy już projekt budowlany. Druga część to zaprojektowanie i wybudowanie trasy autobusowo–tramwajowej w ciągu ul. Rogowskiej, od skrzyżowania ul. Strzegomskiej i ul. Rogowskiej do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór.
Przypomnijmy. Trasa na Nowy Dwór jest planowana jako wydzielona, odrębna jezdnia autobusowo-tramwajowa. Najtrudniejszym elementem inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową w okolicach ul. Robotniczej.
Zakres prac dotyczy też wielu sąsiadujących ulic, zostaną częściowo przebudowane, pojawią się też chodniki, drogi rowerowe i oświetlenie. Oferty w postępowaniu na budowę trasy na Nowy Dwór można składać do 30 maja. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2020 roku.