Nowy peron nr 6 stacji Wrocław Główny będzie miał 200 m długości. Zostanie połączony schodami z głównym tunelem dworcowym (tunelem kasowym). Dostęp do pociągów dla podróżnych o ograniczonej mobilności i pasażerom z cięższym bagażem, ułatwi winda. Będzie to wysoki peron (76 cm), ułatwiający podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron i drogi dojścia będą wyposażone w system oznakowania dotykowego. Zostanie zabudowany też system monitoringu i nowe oświetlenie. Staną na nim trzy wiaty peronowe, będzie pełne nagłośnienie i tablice informacyjne. Na nowy peron będzie można też dojść schodami od ulicy Suchej. To zapewni szybkie dojście dla pasażerów, skorzystają z komunikacji miejskiej albo wysiądą na dworcu PKS.
Razem z peronem zostaną wykonane odpowiednie prace na sąsiednim torze, łącznie z zabudową urządzeń zabezpieczających ruchu kolejowy. Wykonawcą prac jest firma INFRAKOL Sp. z o.o. Koszt budowy to 7,4 mln zł.
Więcej nowych peronów w regionie
Peron nr 6 na stacji Wrocław Gł. to kolejny nowy peron na Dolnym Śląsku. Z przebudowanych niedawno peronów korzystają podróżni na stacji Kłodzko Główne i na stacji w Świebodzicach. Trwa przebudowa peronów na stacjach i przystankach na linii z Legnicy do Lubina i z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa.
W Jeleniej Górze budowane są nowe 2 przystanki (Jelenia Góra Zabobrze i Jelenia Góra Przemysłowa) oraz przebudowywane Jelenia Góra Cieplice i Jelenia Góra Sobieszów. W przyszłym roku z nowego przystanku skorzystają podróżni w miejscowości Mokronos Górny, położonej na odcinku pomiędzy stacjami Wrocław Zachodni i Smolec. Przebudową zostaną też objęte wszystkie przystanki na rewitalizowanej linii ze Świdnicy do Jedliny Zdrój oraz na linii z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc.
Czytaj więcej: Inwestycje kolejowe za miliony na Dolnym Śląsku