wroclaw.pl Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja logo
Pogoda we Wrocławiu temperatura powietrza wynosi 17°C
Link do portalu wroclaw.pl
Aby wyświetlić zawartość strony, zaakceptuj pliki cookie
Reklama

Remont torowisk przy zajezdni Borek na półmetku. To wstęp do planowanej modernizacji zajezdni

Błażej Organisty,
Przed zajezdnią Borek wymieniają zwrotnice, rozjazdy i sieć trakcyjną. Kadr z filmu Wrocław TV
Przed zajezdnią Borek wymieniają zwrotnice, rozjazdy i sieć trakcyjną.

Nowoczesne tramwaje sukcesywnie przyjeżdżają do Wrocławia. Część z nich zaparkuje w zajezdni Borek, która musi być powiększona. Zanim jednak rozpocznie się jej rozbudowa, trzeba skończyć trwającą wymianę torowisk. Uwaga! W weekend tramwaje nie dojadą na Krzyki i Klecinę! Jak długi potrwają utrudnienia?

Reklama

Przy zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich trwa przebudowa układu komunikacyjnego. Wymieniane są rozjazdy, zwrotnice i sieć trakcyjna.

Połowa prac, wartych ponad 6 mln zł, jest już wykonana. Realizacja tego zadania pozwoli rozpocząć większą inwestycję – modernizację i rozbudowę zajezdni Borek.

Zajezdnia Borek to serce MPK. To tu stacjonuje najwięcej najnowocześniejszych naszych tramwajów. Musi działać bez najmniejszego zarzutu, dlatego przygotowujemy się do dużego remontu całej zajezdni, która za rok będzie jeszcze piękniejsza i większa
Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław

Po remoncie w zajezdni Borek zmieści się 30 tramwajów więcej niż teraz. Liczba miejsc wzrośnie do 130.

Każdego tygodnia przyjeżdża do nas nowy tramwaj. Chcemy, aby nowe składy miały godne, dobre i praktyczne miejsce. Takim właśnie miejscem będzie zajezdnia Borek
Krzysztof Balawejder

W związku z wymianą rozjazdów w weekend 6-7 sierpnia  tramwaje nie dojada na Krzyki i Klecinę

Tak zmieni się zajezdnia Borek 

Zwiększenie pojemności zajezdni będzie możliwe dzięki remontowi układu torowego z wykorzystaniem miejsc postojowych samochodów osobowych oraz zbiornika przeciwpożarowego. Oprócz tego modernizacja zakłada budowę nowej hali obsługi codziennej tramwajów oraz budynku dla pracowników biurowych.

Istniejąca hala służy do obsługi tramwajów wracających z trasy. Przygotowuje się je w niej do następnego dnia. Tramwaje są myte (automatycznie), weryfikuje się ich stan techniczny, uzupełnia piasek w piasecznicach służących do hamowania.

Obecnie tramwaje myte są, gdy czekają  na odjazd na miejscu postojowym. W nowej hali pojazdy będą czyszczone od razu po przeglądzie, czyli niedługo po powrocie z trasy. Umożliwią to dwa stanowiska: jedno do mycia, a drugie do sprawdzania tramwaju.

Nowe moderusy i twisty

Powiększenie zajezdni jest koniecznie ze względu na zakupy nowych tramwajów. W połowie lipca do Wrocławia przyjechał 21. pojazd marki Moderus Gamma 2. Ten model zabiera na pokład 230 pasażerów. Jest w pełni niskopodłogowy i klimatyzowany. Wyposażony w cztery skrętne wózki, dzięki którym w mniejszym stopniu wpływa na zużycie torowisk. Jego długość to 32 metry.

Takich moderusów, produkowanych w fabryce Modertrans Poznań, będzie w sumie 46. Wrocławskie MPK zapłaci za nie 372 mln zł.

MPK Wrocław ma także umowę z firmą PESA z Bydgoszczy na zakup 24 niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów marki Twist. W zamówieniu jest opcja dokupienia 16 pojazdów. Jeżeli nasz przewoźnik z niej skorzysta, cena za 40 składów wyniesie około 337 mln zł.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Zobacz więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Więcej wiadomości portalu wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl Logo wroclaw.pl