Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Roboty drogowe są drugą częścią zadania przebudowy peronów tramwajowych na ul. Olszewskiego, w rejonie skrzyżowania z ul. Chełmońskiego. Peron północny przebudowano latem ubiegłego roku.
– Prace mają poprawić stan nawierzchni peronu, zwłaszcza dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także bezpieczeństwo pieszych na przejściu przez torowisko, które zostanie doświetlone – informowała w styczniu 2022 r. Maria Derwich z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Remont ma być prowadzony tak, by nie ucierpiały drzewa
Prace na peronie południowym stawiają przed wykonawcą dodatkowe wyzwanie – ochronę czterech starych, chronionych drzew. Z uwagi na dobrostan zabytkowej zieleni peron będzie wybudowany na kratach i podestach.
Nowa wiata przystankowa będzie dwustronna
ZDiUM podkreśla, że nowa wiata będzie dwustronna i skorzystają z niej zarówno pasażerowie tramwajów jadących w stronę pętli Biskupin, jak i pasażerowie autobusów zmierzających do centrum. Wiata będzie oznaczona w sposób bezpieczny dla ptaków, podobnie jak już stojąca wiata na peronie północnym.
Przejście dla pieszych zostanie doświetlone
– Przejście dla pieszych przez torowisko zostanie doświetlone dodatkowymi dwoma punktami (jeden nowy słup po stronie północnej, a na istniejącym słupie po stronie południowej nowy wysięgnik z oprawą). Na krawędziach peronu zostaną wbudowane płytki STOP, zgodnie z wrocławskimi standardami – zapewnia Derwich.
Wykonawca ma na realizację zamówienia pięć miesięcy.