wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:15

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Przystanek i przejście dla pieszych na Olszewskiego do remontu
Kliknij, aby powiększyć
Remont południowego przystanku tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Olszewskiego i Chełmońskiego. fot. Maciej Wołodko - www.wroclaw.pl
Remont południowego przystanku tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Olszewskiego i Chełmońskiego.

Rozpoczął się remont południowego peronu przystankowego oraz przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Olszewskiego i Chełmońskiego. Prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Reklama

Roboty drogowe są drugą częścią zadania przebudowy peronów tramwajowych na ul. Olszewskiego, w rejonie skrzyżowania z ul. Chełmońskiego. Peron północny przebudowano latem ubiegłego roku.

– Prace mają poprawić stan nawierzchni peronu, zwłaszcza dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także bezpieczeństwo pieszych na przejściu przez torowisko, które zostanie doświetlone – informowała w styczniu 2022 r. Maria Derwich z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Remont ma być prowadzony tak, by nie ucierpiały drzewa

Prace na peronie południowym stawiają przed wykonawcą dodatkowe wyzwanie – ochronę czterech starych, chronionych drzew. Z uwagi na dobrostan zabytkowej zieleni peron będzie wybudowany na kratach i podestach.

Nowa wiata przystankowa będzie dwustronna

ZDiUM podkreśla, że nowa wiata będzie dwustronna i skorzystają z niej zarówno pasażerowie tramwajów jadących w stronę pętli Biskupin, jak i pasażerowie autobusów zmierzających do centrum. Wiata będzie oznaczona w sposób bezpieczny dla ptaków, podobnie jak już stojąca wiata na peronie północnym.

Przejście dla pieszych zostanie doświetlone

– Przejście dla pieszych przez torowisko zostanie doświetlone dodatkowymi dwoma punktami (jeden nowy słup po stronie północnej, a na istniejącym słupie po stronie południowej nowy wysięgnik z oprawą). Na krawędziach peronu zostaną wbudowane płytki STOP, zgodnie z wrocławskimi standardami – zapewnia Derwich.

Wykonawca ma na realizację zamówienia pięć miesięcy. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl