wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

8°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:51

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Będzie przebudowa zajezdni Borek. Pomieści nowe tramwaje Moderus Gamma 2
Kliknij, aby powiększyć
Nowe Moderusy Gamma 2 będą stacjonować w zajezdni Borek mat. prasowe
Nowe Moderusy Gamma 2 będą stacjonować w zajezdni Borek

Jest przetarg na przebudowę największej zajezdni tramwajowej we Wrocławiu. Zajezdnia Borek ma pomieścić więcej wozów, przede wszystkim 46 nowych składów Moderus Gamma 2.

Reklama

O rozbudowie zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich 209 mówiło się od miesięcy. MPK zapowiadało już w zeszłym roku, że dojdzie do tej inwestycji.

– Zajezdnia zostanie rozbudowana pod nowe tramwaje Moderus Gamma 2, których łącznie będzie 46. Pojemność „Borka” zwiększy się do ok. 130 składów, teraz mieści się 100 wozów – wyjaśnia Dawid Barabasz, kierownik zajezdni.

Przypomnijmy, że łączny koszt zakupu 46 tramwajów wyniesie 372 mln zł. Wszystkie produkowane są w fabryce Modertrans Poznań.

– Moderus Gamma 2 to pojazdy „szyte na miarę” dla MPK Wrocław. Tramwaj o długości 32 m może zabrać na swój pokład 230 pasażerów. Jest w pełni niskopodłogowy i ekologiczny. Wyposażony jest w cztery skrętne wózki, dzięki czemu oszczędza torowiska – mówił Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.

Pierwszy skład, jaki wyjechał na wrocławskie tory, kursuje przede wszystkim na linii 11. Pasażerowie mogą je spotkać także na liniach 17, 20 czy 70.

Hala do przeglądu tramwajów

Celem modernizacji układu torowego jest maksymalne zwiększenie pojemności torów postojowych do możliwości terenowych obiektu. Modernizację układu zaprojektowano z wykorzystaniem miejsc postojowych samochodów osobowych oraz zbiornika przeciwpożarowego. Torowisko w zajezdni położone jest na płycie betonowej zabudowanej nawierzchnią betonową i kostką kamienną.

Przetarg zakłada prawo opcji, które zawiera dodatkową budowę hali pozjazdowej (73 m długości), wiaty rowerowej, magazynowej oraz na wózki tramwajowe.

– Hala pozjazdowa służy do obsługi tramwajów wracających z trasy. W takiej hali przygotowuje się wóz do następnego dnia – weryfikuje stan techniczny, uzupełnia piasek w piasecznicach służących do hamowania. W nowej hali tramwaj będzie myty wewnątrz od razu przy przeglądzie. Będą dwa stanowiska: na jednym tramwaj będzie myty, a na drugim inny tramwaj sprawdzany. Obecnie myjemy tramwaje, gdy już czekają na odjazd na miejscu postojowym – mówi Barabasz.

Długość nowych torów razem z rozjazdami to 1918 mpt (metrów pojedynczego toru). Zamontowane zostaną 24 rozjazdy pojedyncze, pojawi się odwodnienie napędów zwrotnic. Ponadto, plan zakłada remont torów na łącznym odcinku ok. 230 m. 

Oferty można składać do 16 maja. Realizacja nastąpi w ciągu 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Remont torowiska przy zajezdni

Jednocześnie MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na wymianę ośmiu rozjazdów tramwajowych przy zajezdni Borek. Prace za ponad 6 mln zł brutto wykona wrocławski Zakład Sieci i Zasilania. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl