Łączny koszt zakupu 46 tramwajów wyniesie 372 mln zł. Wszystkie produkowane są w fabryce Modertrans Poznań.
– Moderus Gamma 2 to pojazdy „szyte na miarę” dla MPK Wrocław. Tramwaj o długości 32 m może zabrać na swój pokład 230 pasażerów. Jest w pełni niskopodłogowy i ekologiczny. Wyposażony jest w cztery skrętne wózki, dzięki czemu oszczędza torowiska – mówił Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.
A to oznacza, że tramwaj powinien lepiej dopasowywać się do ciasnych łuków wrocławskich torowisk, znacznie lepiej od Skody. W nowych moderusach jest także znacznie ciszej.
Czytaj więcej: Naszpikowany technologią tramwaj Moderus Gamma 2 wyjeżdża na ulice
Jest to tramwaj, w którym wykorzystano najnowocześniejszą technologię. Tak jest np. w kabinie motorniczego, gdzie zamontowano elektroniczne wyświetlacze, prowadzący pojazd mają też dostęp do podglądu z kamer.
Nowością jest m.in. interkom, za pomocą którego motorniczy może skontaktować się m.in. z niepełnosprawnym pasażerem.
Moderus Gamma 2 we Wrocławiu [LINIE]
Pierwszy skład, jaki wyjechał na wrocławskie tory, kursuje przede wszystkim na linii 11. Pasażerowie mogą je spotkać także na liniach 17, 20 czy 70.
Łącznie w Zajezdni Borek znajduje się siedem Moderusów Gamma 2. Ostatni przechodzi odbiory i wkrótce również pojawi się na torowiskach.
Więcej nowych tramwajów
To nie koniec inwestycji w nowe wagony dla pasażerów. W 2021 r. MPK Wrocław podpisało umowę z bydgoską Pesą na dostarczenie kolejnych 24 składów z opcją powiększenia zamówienia do 40 sztuk. Tramwaje mają przyjechać do Wrocławia w połowie 2024 r.