Realizacja zadań ujętych w tym obszarze pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:16 nowych połączeń osiedli z siecią tras rowerowych
Bezpieczne i funkcjonalne połączenie osiedli jest ważnym elementem, ponieważ z jednej strony zapewnia komunikację rowerową do centrum, jak również pomiędzy osiedlami na znacznie krótszych dystansach niż przez ścisłe centrum miasta. Dla wielu osiedli, zwłaszcza tych położonych dalej od centrum, istotne jest połączenie z węzłami przesiadkowymi i koordynacja z powstającymi korytarzami komunikacji zbiorowej. Przykładem takiej koordynacji jest projektu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór czy w projekt tramwaju na Popowice.
Dla wielu osiedli, w ramach prowadzonych konsultacji, wskazywano na możliwość połączenia z siecią tras przynajmniej w dwóch wariantach. Mieszkańcy mogli więc wybierać zaproponowane połączenia lub zaproponować własne połączenia.
Priorytety realizacyjne w zakresie podłączeń osiedli do sieci tras głównych do 2030 roku:
- Połączenie osiedli Muchobór Wielki-Muchobór Mały poprzez kładkę Francuska-Trawowa z dojazdem do przystanku kolejowego Wrocław Muchobór, [GOTOWA 2023]
- Połączenie osiedla Polanowice-Kamieńskiego od skrzyżowania z ul. Korzeńską do pętli autobusowej przy ul. Starościńskiej,
- Podłączenie osiedla Wojszyce - wydłużenie drogi dla rowerów w ul. Grota Roweckiego na południe od ul. Parafialnej, poprawa bezpieczeństwa na zjazdach na północ od ul. Parafialnej, budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Borowskiej od ul. Kukuczki do al. Armii Krajowej po wschodniej stronie,
- Podłączenie osiedla Klecina - prawdopodobnie ul. Czekoladowa lub Zabrodzka po dalszej analizie możliwości realizacyjnych,
- Połączenie Kowale - Psie Pole - kładka przez Widawę (Wody Polskie),
- Podłączenie Gajowic/Postańców Śląskich - ul. Krucza od Gajowickiej do istniejącej drogą dla rowerów za Zaporoską
Trasy zależne od innych inwestycji:
- Podłączenie osiedla Swojczyce w ramach projektu trasy tramwajowej na Swojczyce;
- Podłączenie osiedla Maślice w ramach projektu trasy tramwajowej na Maślice;
- Korytarz Muchobór Wielki - ul. Krzemieniecka i ul. Ostrowskiego - podłączenie do FAT7
- Podłączenie osiedli Zakrzów, Psie Pole, Pawłowice, Kłokoczyce - Aleja Jana III Sobieskiego - podpięcie tras w ciągu Widawy do ul. Jana III Sobieskiego;
- Podłączenie osiedla Sołtysowice - ul. Sołtysowicka8,
Trasy zależne od właścicieli terenów:
- Połączenie osiedli Muchobór Wielki-Muchobór Mały - możliwa realizacja połączenia ze stacją Wrocław Muchobór, TAT9 oraz z ul. Grabiszyńską (ROD, PKP10),
- Podłączenie osiedli Strachocin, Wojnów - utwardzenie korony wału przeciwpowodziowego, przekroczenie przelewu Odra - Widawa11 (Wody Polskie);
- Połączenie osiedli Pawłowice-Kłokoczyce przez ul.Złotej Lilii (Wody Polskie);
- Podłączenie osiedla Złotniki ze stacją Wrocław Żerniki12 wzdłuż linii kolejowej E30 (PKP);
_______________________________________
7 Projekt zlecony do realizacji przez dewelopera.
8 Projekt zlecony do realizacji przez dewelopera.
9 Realizacja uzależniona od możliwości przejścia przez teren prywatny w kierunku TAT.
10 Realizacja uzależniona od projektu kolei szybkich prędkości.
11 W minimalnym zakresie rampy zjazdowe, utwardzenie wału, zmiana kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną przed Kładką Bartoszowicką i na samej kładce.
12 W min. zakresie przedłużenie na wysokości ul. Kamiennogórskiej, poprawa stanu nawierzchni