Realizacja zadań ujętych w tym punkcie pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:Likwidacja nieciągłości tras rowerowych
Dalej jednak niektóre trasy kończą się nagle nie zapewniając sensownej i bezpiecznej możliwości jazdy na dłuższych odcinkach. W ramach prowadzonych konsultacji mieszkańcy mieli możliwość zaznaczenia proponowanych brakujących odcinków lub narysować swoje.
Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku:
- Trasa Krakowska/Traugutta - uzupełnienie odcinka po południowej stronie Niskie Łąki / Bulwar nad Oławą - połączenia tras z Krakowskiej z Bulwarem i bardziej intuicyjne skierowanie ruchu rowerowego na ciąg wzdłuż Oławy;
- Podłączenie ul. Legnickiej do trasy na TAT;
- Plac Grunwaldzki:
- odcinek pomiędzy ul. Grunwaldzką, a ul. Bujwida po północnej stronie,
- odcinek od Ronda Reagana do Mostu Grunwaldzkiego,
- przejazd pod mostem Grunwaldzkim po zachodniej stronie;
- Połączenie Parku Południowego z Parkiem Skowronim, Park Skowroni z Armii Krajowej;
- Ul. Główna - końcowy odcinek przy ul. Stabłowickiej;
- Połączenie drogi dla rowerów z Alei Wielkiej Wyspy do Centrum Zajezdni Dąbie (przedłużenie projektu z Alei Wielkiej Wyspy);
- Ul. Sudecka na odcinku od al. Wiśniowej do ronda Powstańców Śląskich;
- Ul. Zaporoska;
- Połączenie ulic Hlonda - Benedyktyńska zapewniając alternatywę dla ul. Sienkiewicza;
- Kładka przez Fosę na przedłużeniu Komuny Paryskiej;
- Ul. Awicenny - brakujące odcinki, niezależne od odcinków realizowanych przez deweloperów;
- Al. Hallera - trasa rowerowa po północnej stronie na odcinku od Al. Pracy do ul. Mieleckiej;
- Ul. Racławicka - podłączenie do Powstańców Śląskich;
- Ul. Żmigrodzka od ul. Na Polance do ul. Bałtyckiej;
- Ul. Strachowskiego od ul. Agrestowej do ul. Parafialnej lub ul. Pszczelarskiej;
- Al. Armii Krajowej - połączenie Alei Wielkiej Wyspy;
- Al. Różyckiego, alternatywnie trasa przez Park Szczytnicki;
- Ul. Mińska - brakujący odcinek od ul. Zagony do ul. Stanisławowskiej;
- Ul. Nowodworska;
- Ul. Trzebnicka - dwukierunkowa droga dla rowerów od Mostu Trzebnickiego do Pl. Powstańców Wielkopolskich wraz z wymianą nawierzchni z kostki betonowej;
- Ul. Bolesława Krzywoustego - dwukierunkowa droga dla rowerów od mostu Bolesława Krzywoustego do istniejącej drogi dla rowerów po północnej stronie na wysokości CH Korona wraz z powiązaniem do istniejących tras rowerowych wzdłuż rzeki Widawy
- Tunel pod linią kolejową nr 143 przy Kanale Miejskim.
Trasy zależne od innych inwestycji:
- Ul. Pułaskiego od ul. Małachowskiego do ul. Kościuszki14;
- Ul. Nowowiejska od ul. Wyszyńskiego do ul. Jedności Narodowej - powiązanie z przebudową odcinka drogi;
- Ul. Dubois od ul. Drobnera do ul. Kurkowej - realizacja możliwa częściowo w ramach przebudowy ul. Pomorskiej, częściowo w ramach przebudowy węzła komunikacji zbiorowej na skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois;
- Ul. Szczytnicka - powiązanie z przebudową odcinka drogi;
- Most Osobowicki - powiązanie z modernizacją obiektu;
- Most Trzebnicki - powiązanie z modernizacją obiektu;
- Ulica Bierutowska15;
- Ulica Krucza - od Gajowickiej w kierunku zachodnim zależna od przebudowy ul. Gajowickiej oraz wytyczenia Promenady Krzyckiej na dalszym odcinku;
- Ulica Swobodna - brakujący odcinek po północnej stronie, od ul. Ślężnej do ul. Powstańców Śląskich lub ul. Zielińskiego16;
Trasy zależne od właścicieli terenów:
- Kładka na Wyspę Opatowicką (Wody Polskie);
- Droga dla rowerów wzdłuż Odry pomiędzy Mostem Burzowym a Mostem Szczytnickim (Wody Polskie);
- Trasy rowerowe usprawniające połączenia wzdłuż Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (rozpoznanie możliwości na terenach należących do GDDKiA);
- Kluczowe inwestycje związane z terenami kolejowymi:
- Połączenie Góralska - Tęczowa17,
__________________________________________
14 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.
15 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.
16 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.
17 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.