wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 14:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Plan działań rowerowych do 2030
  5. Trasy rowerowe
  6. Połączenie tras rowerowych w sieć
Kliknij, aby powiększyć
Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku
Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku

Kolejnym ważnym punktem realizacji sieci tras rowerowych jest kontekst uzupełniania luk. Od wielu lat podejmujemy starania, aby sieć tras była uzupełniania o brakujące odcinki.

Reklama

Realizacja zadań ujętych w tym punkcie pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:
Likwidacja nieciągłości tras rowerowych

Dalej jednak niektóre trasy kończą się nagle nie zapewniając sensownej i bezpiecznej możliwości jazdy na dłuższych odcinkach. W ramach prowadzonych konsultacji mieszkańcy mieli możliwość zaznaczenia proponowanych brakujących odcinków lub narysować swoje. 

Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku: 

  • Trasa Krakowska/Traugutta - uzupełnienie odcinka po południowej stronie Niskie Łąki / Bulwar nad Oławą -  połączenia tras z Krakowskiej z Bulwarem i bardziej intuicyjne skierowanie ruchu rowerowego na ciąg wzdłuż Oławy;
  • Podłączenie ul. Legnickiej do trasy na TAT;
  • Plac Grunwaldzki
    • odcinek pomiędzy ul. Grunwaldzką, a ul. Bujwida po północnej stronie,
    • odcinek od Ronda Reagana do Mostu Grunwaldzkiego, 
    • przejazd pod mostem Grunwaldzkim po zachodniej stronie; 
  • Połączenie Parku Południowego z Parkiem Skowronim, Park Skowroni z Armii Krajowej
  • Ul. Główna - końcowy odcinek przy ul. Stabłowickiej; 
  • Połączenie drogi dla rowerów z Alei Wielkiej Wyspy do Centrum Zajezdni Dąbie (przedłużenie projektu z Alei Wielkiej Wyspy);
  • Ul. Sudecka na odcinku od al. Wiśniowej do ronda Powstańców Śląskich;
  • Ul. Zaporoska;
  • Połączenie ulic Hlonda - Benedyktyńska zapewniając alternatywę dla ul. Sienkiewicza;
  • Kładka przez Fosę na przedłużeniu Komuny Paryskiej;
  • Ul. Awicenny - brakujące odcinki, niezależne od odcinków realizowanych przez deweloperów;
  • Al. Hallera - trasa rowerowa po północnej stronie na odcinku od Al. Pracy do ul. Mieleckiej;
  • Ul. Racławicka - podłączenie do Powstańców Śląskich
  • Ul. Żmigrodzka od ul. Na Polance do ul. Bałtyckiej;
  • Ul. Strachowskiego od ul. Agrestowej do ul. Parafialnej lub ul. Pszczelarskiej; 
  • Al. Armii Krajowej - połączenie Alei Wielkiej Wyspy;
  • Al. Różyckiego, alternatywnie trasa przez Park Szczytnicki;  
  • Ul. Mińska - brakujący odcinek od ul. Zagony do ul. Stanisławowskiej;
  • Ul. Nowodworska;
  • Ul. Trzebnicka - dwukierunkowa droga dla rowerów od Mostu Trzebnickiego do Pl. Powstańców Wielkopolskich wraz z wymianą nawierzchni z kostki betonowej;
  • Ul. Bolesława Krzywoustego - dwukierunkowa droga dla rowerów od mostu Bolesława Krzywoustego do istniejącej drogi dla rowerów po północnej stronie na wysokości CH Korona wraz z powiązaniem do istniejących tras rowerowych wzdłuż rzeki Widawy 
  • Tunel pod linią kolejową nr 143 przy Kanale Miejskim.

Trasy zależne od innych inwestycji: 

  • Ul. Pułaskiego od ul. Małachowskiego do ul. Kościuszki14;
  • Ul. Nowowiejska od ul. Wyszyńskiego do ul. Jedności Narodowej - powiązanie z przebudową odcinka drogi; 
  • Ul. Dubois od ul. Drobnera do ul. Kurkowej - realizacja możliwa częściowo w ramach przebudowy ul. Pomorskiej, częściowo w ramach przebudowy węzła komunikacji zbiorowej na skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois; 
  • Ul. Szczytnicka - powiązanie z przebudową odcinka drogi; 
  • Most Osobowicki - powiązanie z modernizacją obiektu; 
  • Most Trzebnicki - powiązanie z modernizacją obiektu;
  • Ulica Bierutowska15;
  • Ulica Krucza - od Gajowickiej w kierunku zachodnim zależna od przebudowy ul. Gajowickiej oraz wytyczenia Promenady Krzyckiej na dalszym odcinku;
  • Ulica Swobodna - brakujący odcinek po północnej stronie, od ul. Ślężnej do ul. Powstańców Śląskich lub ul. Zielińskiego16

Trasy zależne od właścicieli terenów:

  • Kładka na Wyspę Opatowicką (Wody Polskie); 
  • Droga dla rowerów wzdłuż Odry pomiędzy Mostem Burzowym a Mostem Szczytnickim (Wody Polskie); 
  • Trasy rowerowe usprawniające połączenia wzdłuż Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (rozpoznanie możliwości na terenach należących do GDDKiA);
  • Kluczowe inwestycje związane z terenami kolejowymi: 
    • Połączenie Góralska - Tęczowa17

Kliknij, aby powiększyć
Powiększ obraz: Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku
Priorytety realizacyjne w zakresie łączenia tras w sieć do 2030 roku

__________________________________________

14 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie. 

15 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie

16 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie

17 Realizacja związana z inwestycjami deweloperów w sąsiedztwie.

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl