Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Uruchomienia takiej linii to efekt postulatów mieszkańców, więc powinna cieszyć się dużym zainteresowaniem. W dzień debiutu, w sobotę 22 lutego, tłoku oczywiście nie było, ale ci, którzy mieli okazje się przejechać, mogli liczyć na ciepłe powitanie ze strony MPK. Jeździli m.in. z Guciem.
Nowa linia 24 - powstała "na życzecznie"
- Cieszę się, że moje starania przyniosły efekt i mieszkańcy Nadodrza, Kępy Mieszczańskiej i innych osiedli, korzystają z nowej linii tramwajowej 24 - mówi Izabela Duchnowska, radna miejska Wrocławia. - To bardzo dobry krok w poprawie komunikacji. Zyskujemy wygodne połączenie od Pilczyc aż na Kowale, które świetnie uzupełni siatkę transportową i ułatwi codzienne podróże. Dobrze, że udało się to wypracować.
- Linia 24 łączy zachodnie osiedla ze wschodnimi pomijając ścisłe centrum miasta. Skomunikuje wiele istotnych miejsc. Ułatwi młodzieży m.in. dojazd do Liceum im. Polonii Belgijskiej, do zakładów przemysłowych w rejonie ul. Kwidzyńskiej - zachwala Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności UMW. - Powstania takiej linii oczekiwali mieszkańcy. Uruchomiliśmy ją analizując sugestie i opinie, które do nas napływają. Wciąż czekamy na uwagi i sugestie dotyczące jej funkcjonowania. Będziemy obserwować, jak się sprawdza.
Trasa tramwaju numer 24
Nowa linia tramwajowa nr 24 |
Trasa linii 24 Pilczyce - Kowale |
PILCZYCE – Lotnicza – Milenijna – Popowicka – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – most Mieszczański – Dubois – Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – Trzebnicka – Słowiańska – Jedności Narodowej – mosty Warszawskie – Kromera – Toruńska – Kwidzyńska – KOWALE |
Trasa linii 24 Kowale - Pilczyce |
KOWALE – Kwidzyńska – Toruńska – Kromera – mosty Warszawskie – Jedności Narodowej – Słowiańska – Trzebnicka – pl. Powstańców Wielkopolskich – pl. Staszica – Pomorska – Dubois – most Mieszczański – Dmowskiego – Długa – Starogroblowa – Popowicka – Milenijna – Lotnicza – PILCZYCE |
Częstotliwość kursowania linii 24w dni robocze
w dni wolne
|
W związku z uruchomieniem linii 24, wariantowe kursy na Kowale, na linii 6 zostaną zlikwidowane. |
Koniec remontu na pl. Powstańców Wielkopolskich
- Ruszamy dla was z nową linią 24. Tym samym jesteśmy po odbiorach placu Powstańców Wielkopolskich. Dzisiaj wznowiliśmy ruch - mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocław. - Co ważne, po tym remoncie będzie możliwy wjazd tramwajów na zajezdnię od strony placu Powstańców Wielkopolskich co spowoduje, że większość zjazdów na zajezdnie będzie właśnie od tej strony. Odciążymy więc ruch od strony ul. Słowiańskiej i Nowowiejskiej. Będzie bardziej komfortowo dla mieszkańców, będzie ciszej. A to też przecież ważne.
Z uruchomieniem linii 24 miasto czekało właśnie na koniec remontu pl. Powstańców Wielkopolskich. Prace w tym miejscu jeszcze potrwają przez dwa tygodnie, ale od soboty 22 lutego znów korzysta z niego komunikacja miejska.
Oznacza to liczne zmiany, które polegają na powrocie do normalności. Przeczytasz o nich tutaj.
Koniec remontu na Nadodrzu oznacza również ulgę dla kierowców. Skończyły się objazdy, bo ul. Trzebnicka znów jest dwukierunkowa.
Linia 24 nie jest nową wersją starej
Numer tramwaju 24 wielu wrocławian zapewne pamięta. Była to linia półokólna, która jeździła między Osobowicami a FAT-em. Uzupełniała się z linią 14 - jeździły tą samą trasą, ale w przeciwnych kierunkach.
Przy okazji zmian w siatce połączeń we wrześniu 2023 roku miasto wzięło się też za porządkowanie numeracji linii tramwajowych. Od tego czasu tramwaje mają numery po kolei, bez wyrw, więc nowa linia zajęła pierwsze wolne miejsce - właśnie numer 24. Nie jest to nawiązanie do historycznego numeru, bo trasa nowej 24 też jest inna.