Wiele zadań do zrealizowania
Firma, która wygrała przetarg, najpierw będzie musiała złożyć dokumentację, w której przedstawi swoje projekty i założenia. Musi ona zawierać realizację określonych elementów.
Przebudowane zostaną również przejścia dla pieszych, sygnalizacja świetlna i przystanek, a dokładniej 55-metrowy peron dla autobusów i tramwajów. Projektant będzie musiał również zaaranżować w ramach tego projektu tereny zieleni.
Wybrano wykonawcę
Stworzenie nowego buspasa jeszcze kilka miesięcy temu nie było pewne. Podczas pierwszego przetargu firmy proponowały znacznie większą kwotę, niż miasto mogło na to przeznaczyć. Początkowo gmina planowała wydać ok. 180 tys. zł na tę inwestycję. Ostatecznie koszt wyniesie ponad 360 tys. zł, a wykonawcą została wrocławska firma BBKS-PROJEKT.
Sporo czasu do rozpoczęcia prac
Wykonawca, od momentu podpisania umowy, ma 12 miesięcy na opracowanie dokumentacji. Na rozpoczęcie prac przyjdzie nam więc jeszcze trochę zaczekać.
Galeria zdjęć
To nie pierwszy buspas we Wrocławiu
Buspasy to wydzielone dla określonych pojazdów pasy ruchu, które mają usprawnić transport miejski. Mogą jeździć po nich autobusy, ale również samochody elektryczne i zasilane wodorem oraz pojazdy uprzywilejowane na sygnale. Z niektórych odcinków skorzystają również kierowcy taksówek bądź motocykliści (buspasy muszą mieć wówczas odpowiednie oznakowanie).
Buspasy nie są w stolicy Dolnego Śląska nowością, są m.in. na ulicach Pomorskiej, św. Mikołaja, Grodzkiej i Ruskiej. W zeszłym roku oddano do użytku buspas na ul. Krzywoustego.
Łącznie we Wrocławiu jest 30 km takich odcinków.