wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

14°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Komunikacja miejska
  4. „Nie czekaj, zadzwoń. Pomożemy Ci!” – efekty współpracy MPK Wrocław z Rzecznikiem Praw Dziecka

MPK Wrocław od ponad roku pomaga dzieciom dowiedzieć się o adresowanym do nich telefonie zaufania. W ramach współpracy z Rzecznikiem Praw Dziecka, na jednym z miejskich tramwajów widnieje numer Dziecięcego Telefonu Zaufania, a kampania będzie kontynuowana przez kolejny rok. Od 1 stycznia br. konsultanci odebrali ponad 40 tys. połączeń telefonicznych od dzieci, które potrzebują pomocy.

Reklama

Ponad 40 tys. telefonów od dzieci z problemami 

Wrocławskie MPK rozpoczęło współpracę z Rzecznikiem Praw Dziecka w ubiegłym roku. W ramach niej na jednym z dwukierunkowych tramwajów typu Skoda 19T, stacjonującym na Zajezdni Tramwajowej Borek, pojawił się numer telefonu 800 12 12 12 oraz adres internetowego czatu – czat.brpd.gov.pl.

Jak poinformował prezes MPK Krzysztof Balawejder, współpraca ta będzie kontynuowana.

Cieszę się, że przedłużamy współpracę na kolejny rok, bo z pewnością nie będzie to łatwy rok. Tym bardziej cieszy, że możemy nadal przyczyniać się do pomocy. Jesteśmy także otwarci na inne formy współpracy w tym zakresie.
Krzysztof Balawejder, prezes MPK

Galeria zdjęć

Od 1 stycznia br. konsultanci odebrali ok. 41 tys. połączeń telefonicznych i przeprowadzili 11 tys. rozmów na czacie. W 135 przypadkach udało się uratować dzieci, które podjęły próbę samobójczą – dzięki interwencji konsultantów trafiły do szpitali. 

Uruchomiony przeze mnie całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania oraz specjalny czat internetowy pełnią rolę „poradni pierwszego kontaktu” dla dzieci i młodzieży w całej Polsce. Dzięki współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Ministerstwem Edukacji i Nauki nasi eksperci dyżurujący przy telefonie i czacie udzielają wszechstronnego wsparcia potrzebującym. Nie tylko w zakresie pomocy psychologicznej, co jest oczywiście podstawowym zadaniem, lecz także przy rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Mikołaj Pawlak, Rzecznik Praw Dziecka

Sukces medialnych kampanii społecznych

Dzięki medialnym kampaniom społecznym i nagłaśnianiu informacji o telefonie zaufania, m.in. poprzez oklejenie pojazdu MPK, w ciągu trzech lat liczba połączeń zwiększyła się prawie dwukrotnie.

– Współpraca z wrocławskim MPK zdała egzamin i cieszymy się możemy ją kontynuować – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. – W ślad za Wrocławiem poszły też inne miasta i telefon zaufania w najbliższym czasie promowany będzie na pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu czy Łodzi.

Telefon i czat są darmowe (nie trzeba się logować ani ściągać żadnych aplikacji). Pod numer interwencyjny mogą również dzwonić osoby dorosłe, które chcą zgłosić problemy dzieci.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama