Ponad 40 tys. telefonów od dzieci z problemami
Wrocławskie MPK rozpoczęło współpracę z Rzecznikiem Praw Dziecka w ubiegłym roku. W ramach niej na jednym z dwukierunkowych tramwajów typu Skoda 19T, stacjonującym na Zajezdni Tramwajowej Borek, pojawił się numer telefonu 800 12 12 12 oraz adres internetowego czatu – czat.brpd.gov.pl.
Jak poinformował prezes MPK Krzysztof Balawejder, współpraca ta będzie kontynuowana.
Galeria zdjęć
Od 1 stycznia br. konsultanci odebrali ok. 41 tys. połączeń telefonicznych i przeprowadzili 11 tys. rozmów na czacie. W 135 przypadkach udało się uratować dzieci, które podjęły próbę samobójczą – dzięki interwencji konsultantów trafiły do szpitali.
Sukces medialnych kampanii społecznych
Dzięki medialnym kampaniom społecznym i nagłaśnianiu informacji o telefonie zaufania, m.in. poprzez oklejenie pojazdu MPK, w ciągu trzech lat liczba połączeń zwiększyła się prawie dwukrotnie.
– Współpraca z wrocławskim MPK zdała egzamin i cieszymy się możemy ją kontynuować – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. – W ślad za Wrocławiem poszły też inne miasta i telefon zaufania w najbliższym czasie promowany będzie na pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu czy Łodzi.
Telefon i czat są darmowe (nie trzeba się logować ani ściągać żadnych aplikacji). Pod numer interwencyjny mogą również dzwonić osoby dorosłe, które chcą zgłosić problemy dzieci.