wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

11°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 04:20

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Most kolejowy nad Odrą prawie gotowy (ZDJĘCIA)

Dobiegają końca prace budowlane na moście kolejowym nad Odrą, między Osobowicami, a Popowicami. To jedno z najtrudniejszych zadań, które czekało na budowlańców modernizujących trasę kolejową Poznań-Wrocław. Inwestycja finansowana jest ze środków Unii Europejskiej. Prace torowe we Wrocławiu na razie koncentrują się w rejonie Osobowic i Popowic. W tej chwili prawie gotowa jest przeprawa dla pociągów jadących w kierunku stacji Wrocław-Popowice. Nowa konstrukcja, która ze względu na przepisy przeciwpowodziowe została podniesiona o metr nad lustro wody przyciąga wzrok niebieskim kolorem.  Na gotowy most wysypany jest już kamienny podkład pod torowisko. Na podpięcie czeka też sieć.  - Jeszcze w tym roku puścimy pociągi po nowej przeprawie i rozpoczniemy remont mostu sąsiedniego, tego  w przeciwnym kierunku  – mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. Najprawdopodobniej jeszcze w październiku  na nowym moście odbędą się próby obciążeniowe. W związku z modernizacją trasy Poznań-Wrocław w rejonie cmentarza Osobowice powstaje też nowa stacja kolejowa.  Obiekt, jak podkreśla PKP, wpisze się w system kolei aglomeracyjnej i ułatwi dotarcie m.in. do największej wrocławskiej nekropolii. W miejscu przystanku zniknęły już stare tory i trwają prace ziemne.  Obecnie montowane są konstrukcje żelbetowe pod pierwszą platformę peronową. Później analogiczne prace będą wykonane na sąsiednim torze.  - Dojście do obu peronów wykonawca przystosuje do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Platformy będą oświetlone, wyposażone w wiaty oraz system informacji wizualnej i głosowej – podkreśla Mirosław Siemienic. To nie wszystkie inwestycje, które czekają tory we Wrocławiu. Wiosną przyszłego roku  PKP PLK rozpocznie przebudowę wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej i Legnickiej. Prace przy tym pierwszym wiadukcie będą bardzo skomplikowane. Obiekt na co dzień zapewnia przejazd po trzech torach, podczas przebudowy będzie dysponował tylko jednym torem. Aby zachować ciągłość ruchu kolejowego w trakcie przebudowy PKP wybuduje tymczasową stację kolejową w rejonie FAT-u(pod estakadą przy ul. Klecińskiej), gdzie będzie kierować część pociągów. Już w tej chwili do przebudowy wiaduktu przygotowuje się też MPK. Musi "uwolnić" sięć trakcyjną od przeprawy, tak aby w momencie jej demontażu mogły przez ul. Grabiszyńską jeździć normalnie tramwaje. Więcej o tym TUTAJ.

Kiedy wszystkie inwestycje się zakończą, składy ze stolicy Dolnego Śląska do Poznania będą mogły jechać z prędkością nawet 160 km/h. To znacznie skróci podróż w tamtym kierunku. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP przejazd wtedy będzie trwał nie dłużej niż godzinę i czterdzieści minut. To jednak dopiero jesienią 2015 roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl