Budowa ronda turbinowego w Magnicach (gmina Kobierzyce) rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Wiosną 2022 ruszył jeden pas. Teraz przejezdne są wszystkie oraz dodatkowe – służące do ominięcia ronda.
Rondo działa jako skrzyżowanie ulicy Jesionowej z drogą krajową numer 8 (DK 8), łączącą Wrocław z Kłodzkiem. — Zastąpiło nieefektywne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, które przez lata było jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w Polsce — twierdzi Paulina Kryńska z firmy GLP, która samodzielnie sfinansowała i wykonała rondo. Wydała na całą inwestycję około 18 mln zł.
Przebudowa skrzyżowania to była konieczność. Od początku zwracaliśmy uwagę, że nie będzie efektywne i nie było. Było za to jednym z najbardziej zakorkowanych miejsc w Polsce. Na szczęście to już przeszłość. Sama budowa jest efektem partnerstwa gminy i inwestora. Na rzecz gminy wydano pozwolenie na budowę, natomiast koszty budowy sfinansował inwestor prywatny, który miał świadomość małej przepustowości skrzyżowania.Piotr Kopeć, zastępca wójta w Kobierzycach
Inwestor podaje liczby:
- do budowy ronda zużyto 15 tysięcy ton masy bitumicznej,
- 40 tysięcy ton kruszywa łamanego,
- oraz 70 tysięcy ton piachu.
Wrocław V Logistics Centre
W pobliżu ronda GLP buduje centrum logistyczne pod nazwą Wrocław V Logistics Centre. — Z bezpiecznej, zapewniającej płynny ruch infrastruktury drogowej w Magnicach skorzystają okoliczni mieszkańcy, tranzyt, a także firmy, które będą działać w centrum logistycznym GLP — argumentuje Paulina Kryńska.
Centrum logistyczne w Magnicach to bodaj największy projekt magazynowy realizowany obecnie w aglomeracji wrocławskiej. Docelowo powstaną tam budynki o łącznej powierzchni około 240 tys. mkw.