Realizacja zadań ujętych w tym obszarze pozwoli zrealizować jeden z celów operacyjnych:
W czasie 3 minut sieć tras rowerowych dostępna dla 73% mieszkańców Wrocławia
Priorytety realizacyjne w zakresie tras głównych i alternatywnych:
- Korytarz ul. Bystrzyckiej (od Metalowców do Dąbrówki) - wraz z połączeniem z ul. Strzegomską, ul. Legnicką i Trasą Autobusowo-Tramwajową na Nowy Dwór (dalej: TAT); [PRZETARG NA PROJEKT]
- Korytarz ulic Zachodnia-Sikorskiego-kładka przez Fosę Miejską;
- Ul. Legnicka od Rybackiej do Placu Jana Pawła II2; [GOTOWA 2022]
- Ul. Sądowa3; [GOTOWA 2023]
- Ul. Kochanowskiego lub korytarz alternatywny;
- Ul. Olszewskiego lub korytarz alternatywny w postaci ul. Dembowskiego lub trasy po południowej stronie ZOO przy Odrze;
- Korytarz Spiska - Ślężna - Waligórskiego - Racławicka; [REALIZACJA odc. Spiska-Ślężna]
- Korytarz Racławicka - Grabiszyńska;
Trasy zależne od właścicieli terenów:
- Promenada Krzycka - realizacja brakujących i wydłużenie o dodatkowe odcinki:
- połączenie Brochowa z Parkiem Henrykowskim i Dworcem Głównym PKP (PKP oraz R.O.D Pokój),
- sieć połączeń Grabiszyńska-Góralska, Grabiszyńska-TAT, Grabiszyńska - Strzegomska (PKP);
- Korytarz alternatywny dla ul. Olszewskiego - trasa na wałach na odcinku Jazu Bartoszowickiego do wybrzeża S. Wyspiańskiego4 (Wody Polskie);
Trasy zależne od innych inwestycji:
- W przypadku realizacji przebudowy ul. Gajowickiej uwzględnić przedłużenie dwukierunkowej drogi dla rowerów na ul. Zielińskiego po zachodniej stronie;
- Korytarz Spiska-Orawska5;
Trasy zależne od innych inwestycji i od właścicieli terenów:
- Podłączenie Brochowa, Księża Małego, Tarnogaju (PKP, GDDKiA, Wody Polskie)6
- Trasy wzdłuż Ślęzy (Wody Polskie).
____________________________________________
2 Wybrany przez mieszkańców projekt z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2018, zostanie zrealizowany w części ze środków WBO (250 tys. zł) oraz w znacznej mierze ze środków Programu Rowerowego (1 mln zł).
3 Wybrany przez mieszkańców projekt z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2018, zostanie zrealizowany w części ze środków WBO (250 tys. zł) oraz w znacznej mierze ze środków Programu Rowerowego (1,75 mln zł).
4 Możliwa realizacja dwóch wariantów - po koronie wału przeciwpowodziowego lub u jego podnóża.
5 Do ul. Koszyckiej realizacja przez dewelopera.
6 Możliwa realizacja kilku wariantów. Przebieg uzależniony od realizacji inwestycji: Centralny Port Kolejowy, Trasa Krakowska)