Przedwojenne torowisko wstrzymało prace
Prace szły w dobrym kierunku, aż do czasu nieoczekiwanego znaleziska. Robotnicy wykopali fragment przedwojennego torowiska. Na miejsce musiał udać się wojewódzki konserwator zabytków, aby sprawdzić odkrycie. Spowodowało to kilkudniowe wstrzymanie robót. Teraz natomiast ścieżka jest już w dalszym ciągu budowana.
Jak się okazuje, są już plany dotyczące znaleziska. – Torowisko zostanie decyzją wojewódzkiego konserwatora zabytków zachowane, natomiast my zasugerowaliśmy, żeby ono było wyeksponowane. Ważne natomiast jest to, żeby ślad po nim był poza ścieżką, bo to by mogło być po prostu niebezpieczne – informuje Bartosz Nowak.
Nowa ścieżka rowerowa w centrum miasta
Wspomniana ścieżka rowerowa budowana jest od maja. Zamknięto wówczas część parkingu znajdującego się przy pl. Solidarności. Ma ona połączyć się z istniejącą już trasą w rejonie ul. Rybackiej, a także z przejazdem podziemnym pod pl. Jana Pawła II.
Tym, co ma ją wyróżniać, jest zwiększona ilość zieleni. W okolicy mają pojawić się krzewy, róże, jaśminowce, a także kilkanaście drzew.
Budowa ścieżki jest inwestycją z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Jej koszt wynosi ponad milion zł. Przewidywany koniec prac to koniec września br. roku.
Galeria zdjęć
Wrocław coraz mocniej stawia na rowery
Ścieżka rowerowa przy ul. Legnickiej jest jednym z dowodów na to, jak miasto – razem z mieszkańcami – stawia na ten środek transportu. Jak wynika z raportu przygotowanego przez serwis Centrum Rowerowe, aż 50% wybranych projektów z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego dotyczy działań na rzecz jednośladów.
Łącznie we Wrocławiu długość dróg rowerowych wynosi 385,4 km. Łączna długość tzw. ciągów – pieszo rowerowych wynosi natomiast 204 km. Budżet, jaki miasto przeznaczyło na budowę infrastruktury drogowej w 2021 roku to 13,7 mln zł. Co istotne, jazda rowerem staje się w naszym mieście bezpieczniejsza. Od 2018 roku zanotowano bowiem 8,3% mniej wypadków drogowych z udziałem rowerzystów.
Stolica Dolnego Śląska coraz mocniej wspiera komunikację rowerową. Pomóc w tym ma strategia „Wrocław 2030”, która zakłada rozwój zeroemisyjnego, ogólnodostępnego transportu publicznego.