Czytaj też: Nowy system sprzedaży biletów komunikacji miejskiej [PYTANIA, ODPOWIEDZI] Uruchomienie nowych urządzeń i funkcjonalności nastąpiło w nocy z 7 na 8 marca. System wprowadza sporo nowości i udogodnień. - Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą skorzystać z większej liczby biletomatów na przystankach, nowych elektronicznych kasowników z możliwością dokonania opłaty za przejazd, nowych biur obsługi klienta, także tych dla studentów. Pojawiło się dużo nowych form płatności za podróż (również telefonem) i opcji na samej karcie elektronicznej - mówi Lech Filipiak, dyrektor Departamentu Nieruchomości i Eksploatacji Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Co istotne przy zmianie systemu nie jest konieczna wymiana karty URBANCARD. Jest to dobrowolne i mogą skorzystać z niej wszyscy, którzy chcą posiadać na swojej karcie dodatkowe funkcjonalności, m.in. elektorniczną portmonetkę (EP). Tak wygląda nowa karta z funkcją EP. Zakup biletów za pośrednictwem elektronicznego kasownika (przy użyciu karty płatniczej lub EP) będzie możliwy 24 h/dobę. W przypadku biletu czasowego podróżny może wielokrotnie korzystać z różnych środków transportu, bez potrzeby zakupu nowego biletu - oczywiście w czasie trwania jego ważności. Pasażerom zostaną zaproponowane najpowszechniejsze typy biletów. Nasze karty będą bezpieczne - Podróżni otrzymali możliwość kupienia biletu jednorazowego lub czasowego bezpośrednio w kasowniku, w modelu />>bilet na karcie<
– Unikatowy system gwarantuje dodatkowo niski koszt utrzymania systemu dystrybucji oraz zabezpieczenie przed oszustwami. Daje on możliwość ewolucji systemu w przyszłości i jego coraz lepsze dostosowanie do dynamicznie zmieniającej się przestrzeni miejskiej. Dla pasażerów wiąże się on z wymiernymi korzyściami w postaci m.in. całodobowego dostępu, możliwości korzystania z komunikacji bez tradycyjnego biletu oraz wyboru dogodnej formy wnoszenia opłaty za przejazd – wylicza zalety nowego rozwiązania Jacek Sieński, dyrektor działu handlowego, Pion Płatności Elektronicznych Mennicy Polskiej S.A. (Po kliknięciu w mapę przeniesiesz się do strony z lokalizacjami biletomatów. Jest na bieżąco aktualizowana o nowo uruchamiane urządzenia)
Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów komunikacji miejskiej będzie zwiększenie liczby BOK-ów. Obecnie funkcjonowały tylko dwa BOK-i i jeden punkt sezonowy. Od 8 marca klienci będą mogli skorzystać z czterech Biur Obsługi Klienta i trzech punktów do obsługi studentów.
Więcej informacji na stronie UrbanCard
Biuro Obsługi Klienta URBANCRAD we Wrocław, tel. 71 341 12 00
- ul. Grabiszyńska 9 pn-pt: 8-18
- ul. Prusa 75-79 pn-czw: 8-18 pt 8-16
- ul. Racławicka 2-4 (od 8 marca)
- ul. Ładna 1C (od 8 marca)