FILTRUJ
To nie jest klasyczna interpretacja wybitnego dramatu Alberta Camusa. Na scenie nie pojawia się antyczna cepelia. Przedstawienie Roberta Czechowskiego to pretekst, żeby spojrzeć na świat oczami młodego, współczesnego chłopaka, nadwrażliwca, granego równocześnie przez dwóch aktorów. Cesarz Kaligula znika po śmierci siostry, a zarazem kazirodczej ukochanej Drusilli. Wraca po trzech dniach odmieniony i rozpoczyna absurdalne, pozbawione logiki rządy oparte na terrorze i okrucieństwie, co nie spotyka się z aprobatą patrycjuszy, którzy zawiązują spisek przeciw nieobliczalnemu władcy. Cesarz jest postawiony wobec fundamentalnych pytań: dlaczego ludzie cierpią, czy istnieje Bóg, jaki jest sens życia? Wszystko jest subiektywną narracją młodego chłopaka. W widowiskowej inscenizacji ważna rola przypada tancerzom – niemym odpowiednikom myśli Kaliguli.
Spektakl dla widzów dorosłych. W spektaklu wykorzystywane są efekty stroboskopowe.
Przedstawienie znalazło się w finale konkursu VI Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” 2022 w Lublinie. Kapituła wybrała 9 finalistów spośród 34 spektakli. Celem Konkursu jest wyłonienie najlepszych spektakli pod względem scenografii i kostiumów spośród zgłoszonych. Jego zamierzeniem jest prezentacja, promocja i popularyzacja prac autorów scenografii i kostiumów do polskich inscenizacji powstałych zarówno w obiegu instytucjonalnym, jak i offowym.
611. premiera Teatru Polskiego we Wrocławiu
Bilety można kupić w kasach Teatru Polskiego lub poprzez stronę internetową.
Gabrieli Zapolskiej 3, Wrocław