Kalendarium Kiedy
W 5 kinach
Fabuła filmu skupia się wokół bohaterki o imieniu Tashi, w którą wciela się Zendaya. Jest ona byłą tenisistką, która teraz pełni rolę trenerki. Dzięki wielkiemu wysiłkowi Tashi zmieniła swojego męża, Arta, z przeciętnego gracza w mistrza światowej klasy. Niestety mężczyzna ma pecha, dlatego Tashi zgłasza go do udziału w turnieju "Challenger", aby przerwać złą passę. Na korcie Art będzie musiał zmierzyć się z Patrickiem, niegdyś obiecującym zawodnikiem, swoim byłym przyjacielem i byłym chłopakiem Tashi.Scenariusz do filmu "Challengers" został napisany przez Justina Kuritzkesa, utalentowanego scenarzystę, znanego z pracy nad filmem "Ticklish". Reżyserią filmu zajmuje się Luca Guadagnino. Wybitny filmowiec, znany jest z takich dzieł jak "Melissa P.", "Jestem miłością", "Suspiria" czy "Tamte dni, tamte noce", który zdobył nominację do Oscara. Ostatnim filmem Guadagnino jest "Bones and All", w którym główne role zagrali Timothée Chalamet i Taylor Russell.
W 5 kinach
„Back to Black. Historia Amy Winehouse” przedstawia pełną pasji historię niezwykłej artystki, ukazując lata spędzone w tętniącym życiem londyńskim Camden, które nazywała domem, oraz drogę do światowej sławy. Film skupi się na niezwykłym geniuszu, kreatywności, poczuciu humoru i szczerości Amy, które towarzyszyły jej we wszystkim, co robiła, a także spróbuje zrozumieć jej demony. „Back to Black. Historia Amy Winehouse” to bezkompromisowe spojrzenie na współczesną machinę sławy i wielki hołd dla wyjątkowego talentu, który zdarza się raz na pokolenie. Główną rolę w filmie zagrała wschodząca gwiazda kina Marisa Abela („Branża”). Na ekranie partnerują jej m.in. zdobywca nagrody BAFTA Jack O'Connell jako Blake Fielder-Civil, Eddie Marsan jako Mitch Winehouse, Juliet Cowan jako Janis Winehouse oraz nominowana do Złotego Globu i Oscara Lesley Manville jako babcia Amy, Cynthia.„Back to Black. Historia Amy Winehouse” to długo oczekiwany pierwszy film fabularny o muzycznej ikonie, wyreżyserowany przez Sam Taylor-Johnson, uznaną artystkę wizualną i reżyserkę („Pięćdziesiąt twarzy Greya”), wyprodukowany przez STUDIOCANAL oraz Monumental Pictures, przy pełnym wsparciu wytwórni muzycznych Universal Music Group oraz SONY Music Publishing.
W 1 kinie
„Czerwone maki” to pierwszy polski film fabularny o słynnej i zwycięskiej bitwie o Monte Cassino. Zdjęcia powstawały w Chorwacji (Zadar, Nekić, Marasović, Tulove Grede), Bułgarii (Sofia, Varvara), Włoszech (Monte Cassino) oraz w Polsce. Po raz kolejny specjalista od kina wojennego – Krzysztof Łukaszewicz („Orlęta: Grodno ’39”, „Karbala”, „Generał Nil”) nawiązuje do najważniejszych i najbardziej dramatycznych kart naszej historii. W filmie fikcja przeplata się z faktami, tworząc magnetyczną i angażującą widzów opowieść. Wyścig z czasem, pełen napięcia proces planowania natarcia i ogromny ciężar nieodwracalnych decyzji podejmowanych przez dowódców II Korpusu czynią z „Czerwonych maków” kino pozostawiające niezapomniane emocje. Historię bitwy oglądamy oczami Jędrka – młodego chłopaka, który przeszedł przez łagrowe piekło i opuścił Rosję wraz z Armią Andersa jako jedna z tysięcy sierot. Czas niewoli zmienił go z chłopca z dobrej rodziny w kombinatora i drobnego złodziejaszka, który zrobi wszystko, aby przetrwać. Zetknięcie się z żołnierzami II Korpusu oraz budząca się miłość do sanitariuszki Poli sprawią jednak, że Jędrek przejdzie głęboką przemianę. Wkrótce na froncie ma dojść do decydującego ataku na broniony przez niemieckie oddziały klasztor położony na wzgórzach Monte Cassino – ta spektakularna bitwa zadecyduje o życiu wielu żołnierzy i dalszym ataku armii aliantów we Włoszech oraz zmieni na zawsze życie Jędrka. Poza Jędrkiem (Nicolas Przygoda) i Polą (Magdalena Żak) bohaterami filmu są także korespondent wojenny (Leszek Lichota), który staje się mentorem zbuntowanego nastolatka, oraz brat Jędrka Stanisław (Szymon Piotr Warszawski), oficer wojsk pancernych, którego oddział odgrywa kluczową rolę podczas szturmu. Na ekranie zobaczymy także postaci historyczne – w rolę legendarnego generała Andersa wcielił się Michał Żurawski, a brytyjskiego generała Olivera Leese zagrał Mark Kitto. W filmie występują także: Bartłomiej Topa, Łukasz Garlicki, Andrzej Mastalerz, Mateusz Banasiuk, Radosław Pazura, Szymon Nygar.
W 2 kinach
„Strefa interesów” to nagrodzony Grand Prix festiwalu w Cannes, wyreżyserowany przez Jonathana Glazera („Sexy Beast”, „Narodziny” oraz „Under the Skin”) film o codziennym życiu komendanta Auschwitz, Rudolfa Hössa, i jego rodziny.W rolach głównych zobaczymy znaną z filmu „Toni Erdmann” Sandrę Hüller (Hewdig Höss) oraz Christiana Friedela (Rudolf Höss), który zasłynął występem w filmie „Biała wstążka” Michaela Hanekego. Media okrzyknęły „Strefę interesów” przejmującym i głęboko wciągającym filmem (Variety), który zostanie w widzach długo po seansie (Deadline), niezwykle potrzebnym we współczesnych czasach (Vanity Fair), zatrważającym spojrzeniem na banalność zła (Indiewire).Film jest koprodukcją Wielkiej Brytanii, Polski i USA. Po stronie polskiej za produkcję odpowiada Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions), producentka takich filmów jak „Ida” i „Zimna wojna”. Film jest współfinansowany przez studio A24 i Polski Instytut Sztuki Filmowej, koprodukowany z Instytucją Filmową Silesia-Film. Zdjęcia do filmu zrealizował dwukrotnie nominowany do Oscara Łukasz Żal. Film został w całości nakręcony w Polsce, w miejscach, w których rozgrywa się jego akcja.„Strefa interesów” to brytyjski kandydat do Oscara w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy.
W 1 kinie
Dla lokalnej społeczności niewielkiego miasteczka w północnej Anglii pub The Old Oak to miejsce szczególne. Jedyna przestrzeń, gdzie ludzie wciąż mogą się spotkać i przy kuflu piwa omówić bieżące sprawy, ale też symbol brutalnych zmian, jakie dotknęły okolicę za sprawą głębokiej ekonomicznej recesji.Wszystko zaczęło się zmieniać w połowie lat 80., kiedy na fali strajku dobrze prosperujące za sprawą przemysłu górniczego miasto zaczęło stopniowo pogrążać się w kryzysie. Młodzi, nie widząc dla siebie miejsca, poczęli wyjeżdżać w poszukiwaniu lepszych perspektyw, a ci, którzy zostali, pogrążali się w marazmie. Narastająca frustracja i nieufność wobec wszystkiego co obce znajduje ujście, kiedy do miasta trafia autobus z syryjskimi uchodźcami. Sytuacja robi się coraz bardziej napięta, a mieszkańcom nie podoba się, że przyjezdni mogą liczyć na większe wsparcie niż oni. Szansą na porozumienie może okazać się niezwykła przyjaźń, jaka rodzi się między właścicielem pubu a młodą Syryjką.Jeden z najważniejszych brytyjskich reżyserów Ken Loach kolejny raz podejmuje w swoim filmie ważny społeczny temat. Podejmując problem imigracji, zastanawia się nad przyczynami ksenofobii u swoich rodaków, nie bez przyczyn odnosząc się do głębokich systemowych zaniedbań.Ostatni film w karierze Kena Loacha to wzruszająca opowieść o niezwykłej przyjaźni w świecie pełnym nienawiści. Reżyser po raz kolejny bierze na warsztat ważny temat społeczny i szuka światła tam, gdzie często jest je trudno zauważyć. Film miał swoją światową premierę na festiwalu w Cannes, a na kolejnych festiwalach filmowych otrzymał 6 Nagród Publiczności.
W 1 kinie
Dwunastoletnia baletnica, która jest córką wpływowej postaci ze świata przestępczego, zostaje porwana. Aby otrzymać okup w wysokości 50 milionów dolarów, grupa przestępców musi pilnować dziewczynkę w odizolowanej rezydencji przez jedną noc.Okazuje się jednak, że porywacze znikają jeden po drugim i ku swemu rosnącemu przerażeniu odkrywają, że są zamknięci z wyjątkową dziewczynką.W rolach głównych występują: Melissa Barrera („Krzyk”), Dan Stevens, Kathryn Newton, William Catlett, Kevin Durand i Angus Cloud, Giancarlo Esposito („Breaking Bad”) oraz Alisha Weir w roli Abigail.Producentami filmu są: William Sherak, Paul Neinstein i James Vanderbilt, Tripp Vinson, Chad Villella.Producentami wykonawczymi są Ron Lynch i Macdara Kelleher.Abigail jest reżyserowany przez zespół Radio Silence czyli przez: Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta. Radio Silence są twórcami takich horrorów jak: „Zabawa w pochowanego” czy „Krzyk” z 2022 roku i „Krzyk VI”.Autorami scenariusza są: Stephen Shields i Guy Busick.
W 1 kinie
Dramat psychologiczny, rozgrywający się w dwóch płaszczyznach czasowych: współcześnie i w obszernych sekwencjach retrospekcji w hitlerowskim obozie koncentracyjnym Oświęcim-Brzezinka. Na pokładzie transatlantyckiego statku pasażerskiego wśród wielu turystów znajduje się małżeństwo: Walter i Liza. W jednym z portów wchodzi na statek kobieta, która przypomina Lizie polską więźniarkę Martę, wywołując lawinę wspomnień.. Retrospektywna część została w całości zrealizowana przez Andrzeja Munka. Jest to wizja odmienna od tradycyjnego wzorca martyrologicznego; nie ma tu szokujących obrazów okrucieństwa i fizycznych cierpień więźniów. Film ukończony po śmierci Andrzeja Munka przez Witolda Lesiewicza.
W 1 kinie
W niewielkiej wiosce na północy Senegalu mieszkają zakochani w sobie Banel i Adama. Banel za wszelką cenę stara się wyprowadzić z ukochanym do własnego domu, rozpocząć nowe, wspólne życie i zyskać wolność. Adama, zgodnie z lokalnymi zwyczajami, ma zostać szefem wioski. Jest przywiązany do tradycji przodków i czuje się odpowiedzialny za lokalną społeczność. Kłopoty spowodowane suszą sprawiają, że para spędza coraz mniej czasu razem, a Banel czuje się coraz bardziej samotna i nieszczęśliwa. Gdy umierają kolejni mieszkańcy, Adama postanawia wypełnić przeznaczenie i zostać przywódcą, czego Banel nie będzie w stanie zaakceptować. Film Ramaty-Toulaye Sy zachwyca wyjątkowo malowniczą, pustynną, momentami senną scenerią, a także odsłania rzeczywistość, w której przywiązanie do tradycji wygrywa z indywidualnymi wyborami czy marzeniami.
W 1 kinie
„Nawet na służącą się nie nadajesz!”, mówi do Delii jej mąż, jedną ręką zabierając jej wypłatę, a drugą wymierzając siarczysty policzek. Nieśmieszne? A może jednak dobrze się będziecie bawić w tym (nie)miłym towarzystwie? „Jutro jest nasze” – mocny, a jednocześnie zabawny i pełen emocji kobiecy głos, który stał się jednym z największych przebojów kinowych we Włoszech, wyprzedzając w tamtejszym box office nawet Barbie Grety Gerwig i Oppenheimera Christophera Nolana. Jutro będzie nasze to debiut komiczki i aktorki Paoli Cortellesi, która, podążając śladem Phoebe Waller-Bridge („Fleabag”), zagrała w nim także główną rolę. Z Delią może utożsamić się każda z nas, bo i my dokonujemy na co dzień rzeczy niemożliwych – ogarniamy dom i pracę, dzieci i starszych członków rodziny, łagodzimy złe humory męża albo emocje nastoletniej córki. Delia urabia sobie ręce po łokcie, a w zamian dostaje tylko kolejne razy, pretensje i fochy. Jest również przekonana, że szykującą się do zamążpójścia córkę czeka podobny los. Jednak pewnego dnia przychodzi do niej list, który prowokuje ją do buntu i skłania do zaskakująco śmiałych czynów, których nikt się nie spodziewa po gospodyni domowej. Jutro będzie nasze emanuje duchem zmiany, wiarą w siłę kobiet i kobiecą solidarność. Jest też odą na cześć pięknych, acz burzliwych relacji matek z córkami. Ten włoski przebój rozgrywa się w podnoszącym się z kryzysu powojennym Rzymie i nawiązuje do dzieł neorealizmu, w szlachetną tradycję wkłada jednak współczesne treści. Bo „Jutro będzie nasze” mówi o zbiorowym przebudzeniu, o kobietach, które jako pierwsze odważyły się przeciwstawić dziedzictwu przemocy. Przeplatający śmiech i łzy, wprost dotykający bolesnych doświadczeń, a przy tym lekki jak rzymskie wakacje film Cortellesi dowodzi, że przyszłość leży – dosłownie – w naszych rękach. Czy od czasów naszych babek coś dla siebie wywalczyłyśmy? Tak, i lepiej mocno tego pilnujmy, mówi reżyserka. Film Cortellesi w rytm włoskich ballad prowadzi nas przez współczucie, wściekłość, śmiech i wzruszenie, zarówno stawiając nas przed brutalną prawdą, jak i dając nieskończone pokłady nadziei. Bella ciao!
W 1 kinie
Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków. Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć o wyroku. Proces, który nurtuje wszystkich, toczy się również w głowach widzów, a pytanie jest oczywiste i brzmi: 'Czy to zrobiła?'.„Anatomia upadku” to absolutne wydarzenie – jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca kilkudziesięciu nagród i wyróżnień, nominowany do 4 Złotych Globów, w tym dla Najlepszego Filmu i nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej nominowana do Złotego Globu fenomenalna Sandra Hüller.
W 1 kinie
Kontynuacja internetowego hitu, który stał się fenomenem w sieci i dotarł do milionów na całym świecie.Cztery inspirujące, prawdziwe, a do tego... szalenie spektakularne historie, których przykład odmienił nie jedno życie.
W 1 kinie
etnie wakacje to dla nastolatków chwile pełne beztroski, nowych doświadczeń i pierwszych niewinnych flirtów. Zwłaszcza w tak sielankowych miejscach, jak położone nad jeziorem domki, gdzie czas wraz z rodzinami spędzają Bastien i Chloé (świetne role Josepha Engela oraz Sary Montpetit). Pomimo, że dzieli ich różnica wieku między parą młodych bohaterów stopniowo zaczyna budować się wyjątkowa więź.Szesnastoletnia dziewczyna staje się dla młodszego o dwa lata chłopca kimś w rodzaju życiowej przewodniczki. Zabiera go na imprezy, przedstawia swoim nieco starszym znajomym, sprawiając tym samym, że nieśmiały z początku Bastien powoli się otwiera. Napięcie jakie daje się wyczuć między bohaterami podszyte jest z jednej strony ciekawością, zwłaszcza gdy Chloé opowiada przesiąknięte grozą historie, z drugiej – erotyczną fascynacją. Z każdym wspólnie spędzonym dniem, odbytą rozmową, spróbowaniem czegoś nowego więzy między nastolatkami tylko się zacieśniają.„Falcon Lake” to inicjacyjna opowieść o pierwszej miłości, przyjaźni i… duchach.Oparty na powieści Bastiena Vivèsa reżyserski debiut cenionej aktorki Charlotte Le Bon to ujmująca opowieść o tym momencie w życiu, kiedy wszystko czuje się mocniej i intensywniej. Nakręcony na taśmie 16 milimetrów film stanowi piękny, zabawny, ale i nieco melancholijny hołd dla pierwszej miłości.
W 1 kinie
Jest 1755 rok. Ludvig Kahlen (Mads Mikkelsen), pochodzący z nieprawego łoża były żołnierz, wyrusza na podbój jałowych i surowych wrzosowisk, mając przed sobą jeden cel – założyć na nich kolonię w imieniu króla, w zamian za obiecany przez duńskiego władcę tytuł szlachecki. Na drodze staje mu bezwzględny i pełen pogardy szlachcic Frederik de Schinkel, który nie zamierza oddać ziemi, uważając ją za swoją.Kiedy Kahlen zatrudnia do pomocy zbiegłą z dworu de Schinkela dwójkę służących, Ann Barbarę (Amanda Collin) i jej męża, gotowy do aktów największego okrucieństwa szlachcic poprzysięga zemstę.„Bękart” to porywająca historia o dumnym mężczyźnie targanym namiętnościami, o jego wielkich marzeniach i jeszcze większym poświęceniu, oraz o kobiecie, która staje się jego sprzymierzeńcem w walce ze złem, śmiercią i potępieniem.
Brak wydarzeń odpowiadających Twoim kryteriom wyszukiwania
Podpowiedzi:
FILTRUJ