Festiwal Wratislavia Cantans 2018: Polecamy 5 koncertów

Wybraliśmy dla Was koncerty z wyjątkowo ciekawym programem i wykonawcami, których usłyszycie tylko i wyłącznie podczas 53. Festiwalu Wratislavia Cantans. Na wszystkie z wydarzeń kupicie jeszcze bilety.

  • graindelavoix wratislavia cantans

    Zespół graindelavoix wystąpi ponownie na festiwalu Wratislavia Cantans


1. „Historia żołnierza” Igora Strawińskiego

„Historia żołnierza” Igora Strawińskiego

„Historia żołnierza” Igora Strawińskiego

Koncert / Klasyczna
Termin 8 września 2018 17:00

Miejsce Narodowe Forum Muzyki (NFM) Wrocław

Zobacz

Motto tegorocznej edycji festiwalu Wratislavia Cantans to „Wolność” (nieprzypadkowo, z racji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości), ale wolność rozumiana na wiele sposobów.

W przypadku utworu Igora Strawińskiego „Historia żołnierza” tworzonego we współpracy ze szwajcarskim pisarzem Charlesem Ramuzem śledzimy losy tytułowego żołnierza, który pragnie w życiu wolności od wszelkich trosk. Drogą do zrealizowania marzeń wydaje się sprzedanie diabłu swoich skrzypiec za czarodziejską księgę, która spełnia marzenia. Wkrótce okazuje się, że transakcja z diabłem wpędziła go w uzależnienie, a o prawdziwej wolności może zapomnieć.

„Historię żołnierza” przedstawi Ensemble 1918 i wykonawcy pod dyrekcją muzyczną Simone Bernardiniego.

2. Muzyka sakralna Marcina Józefa Żebrowskiego

Muzyka sakralna Marcina Józefa Żebrowskiego

Muzyka sakralna Marcina Józefa Żebrowskiego

Koncert / Klasyczna
Termin 8 września 2018 21:00

Miejsce Narodowe Forum Muzyki (NFM) Wrocław

Zobacz

Andrzej Kosendiak po znakomitych płytach ze spuścizną Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, czy Bartłomieja Pękiela, tym razem spogląda na twórczość kompozytora z przełomu baroku i klasycyzmu związanego z Jasną Górą, gdzie są do dziś rękopisy jego Maryjnych dzieł. Z udziałem Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, dwóch chórów i solistów zabrzmi m.in. Magnificat.

3. Belgijski cud, czyli formacja wokalna graindelavoix

Koncert zespołu graindelavoix

Koncert zespołu graindelavoix

Koncert / Klasyczna
Termin 9 września 2018 20:00

Miejsce Kolegiata Świętego Krzyża i św. Bartłomieja

Zobacz

Belgia pięknymi głosami stoi. W tym kraju narodziły się chóry Philippe'a Herreweghe, Paula van Nevela i wreszcie Björna Schmelzera, antropologa i muzykologa, twórcy formacji wokalnej graindelavoix, która proponuje słuchaczom podróż zupełnie niezwykłą, bo ich interpretacje muzyki dawnej cechuje niespotykany autentyzm, a głosy członków zespołu brzmią nieraz wyjątkowo surowo. Tym razem przyjechali z niezwykłym programem, m.in. pokazując, jak kilku różnych kompozytorów „pożyczyło” sobie motet belgijskiego twórcy renesansu Alexandra Agricoli i każdy zinterpretował go w swoim stylu.

4. Opera „Maria Curie” Elżbiety Sikory

Opera „Madame Curie” Elżbiety Sikory

Opera „Madame Curie” Elżbiety Sikory

Koncert / Klasyczna
Termin 13 września 2018 19:00

Miejsce Narodowe Forum Muzyki (NFM) Wrocław

Zobacz

Polska kompozytorka od lat mieszkająca i tworząca w Paryżu zafascynowała się postacią „Marii Skłodowskiej Curie” i uwieczniła ją w operze, którą wrocławianie zobaczą na scenie Narodowego Forum Muzyki po raz pierwszy (ale premiera odbyła się w Gdańsku). Dzieło współczesne z wykorzystaniem elektroniki jest jednocześnie ciekawym i współczesnym spojrzeniem na kobietę, która walczyła o swoją rolę w świecie nauki i miłość w życiu prywatnym.

Przeczytajcie rozmowę z Elżbietą Sikorą o Marii Skłodowskiej Curie

5. Requiem Verdiego pod batutą Johna Eliota Gardinera

Requiem Verdiego pod batutą sir Johna Eliota Gardinera

Requiem Verdiego pod batutą sir Johna Eliota Gardinera

Koncert / Klasyczna
Termin 16 września 2018 19:00

Miejsce Narodowe Forum Muzyki (NFM) Wrocław

Zobacz

Wielki dyrygent, wybitny muzyk po dwudziestu latach od nagrania Requiem Verdiego powraca do tej niezwykłej, pełnej dramatyzmu kompozycji. Wiosną tego roku dyrygował mszą m.in. w Szwajcarii, na scenie zgromadził swój Monteverdi Choir (ponad 60 osób), Orchestre Révolutionnaire et Romantique i solistów. Krytyk z Zurychu pisał, że Maestro zna w partyturze każdą dosłownie nutę. Istotniejsze wydaje się jednak to, jak owe nuty czyta, bo interpretacje Gardinera nie mają sobie równych, potrafi w dobrze znane i wydawałoby się już osłuchane utwory tchnąć nowe życie oraz sprawić, że poznajemy je na nowo.   

Zgłoś uwagę