Trwają przygotowania do powołania Wrocławskiej Rady Seniorów III kadencji. Z powodu alarmu powodziowego pierwotne terminy zostały zaktualizowane i wydłużony został czas na zgłaszanie kandydatów, będących przedstawicielami środowisk senioralnych.
Wrocławska Rada Seniorów składa się z 14 członków
- 3 członków wskazanych przez Radę Miejską Wrocławia;
- 3 członków wskazanych przez Prezydenta Wrocławia;
- 8 członków – przedstawicieli środowisk senioralnych
Osiem osób, które wejdą w skład Wrocławskiej Rady Seniorów jest wybieranych w wyborach.
Wrocławska Rada Seniorów ma charakter przede wszystkim konsultacyjny, doradczy i inicjatywny. Kadencja Rady trwa 5 lat. Listę wybranych 8 członków Wrocławskiej Rady Seniorów, którzy są przedstawicielami środowisk senioralnych poznamy do 22 października 2024 r.
Jak zgłosić kandydata?
Kandydata lub kandydatkę wskazują przedstawiciele środowisk senioralnych, czyli przedstawiciele osób starszych (np.: lider/reprezentant klubu seniora, ogniska, świetlicy, grupy nieformalnej) lub przedstawiciele podmiotów (np.: przedstawiciel organizacji pozarządowej, Uniwersytetu Trzeciego Wieku) działających na rzecz seniorów na terenie Gminy Wrocławia. Żeby to zrobić wypełnia się kartę zgłoszeniową. Jedno środowisko może zgłosić maksymalnie dwóch kandydatów. Jest na to czas do 7 października 2024 r. Dla każdej zgłaszanej osoby należy wypełnić oddzielną kartę zgłoszeniową.
Regulamin wraz z kartą zgłoszeniową możecie pobrać na dole tego artykułu.
Co istotne - nie ma ograniczeń wiekowych w stosunku do kandydata.
Gdzie zgłosić kandydata?
Zgłoszenia kandydatów i kandydatek przyjmuje Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego. Można to zrobić:
- osobiście lub pocztą na adres: Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego pl. Dominikański 6, 50-159 Wrocław
- lub w wersji elektronicznej podpisanej podpisem elektronicznym mailowo: info[at]wcrs.pl lub za pośrednictwem skrzynki ePUAP WCRS.
(Więcej szczegółów, jak powinny wyglądać zgłoszenia, można znaleźć w regulaminie wyborów do Wrocławskiej Rady Seniorów w par. 3.)
Kiedy poznamy listę zgłoszonych kandydatów i kandydatek?
Lista zgłoszonych kandydatów i kandydatek zostanie opublikowana 8 października na stronie BIP UM Wrocławia i stronie wroclaw.pl.
Lista będzie zawierała imię i nazwisko kandydata/kandydatki, nazwę środowiska zgłaszającego daną osobę oraz krótki opis doświadczenia i umiejętności kandydata.
Jak odbywa się głosowanie?
W wyborach biorą udział środowiska senioralne - zarówno te, które zgłosiły swoich kandydatów, jak i te, które tego nie zrobiły. Każde środowisko będzie mogło oddać głos na maksymalnie dwie osoby kandydujące.
Głosowanie trwa od 9 do 15 października.
Formularz do głosowania, na którym oddaje się głos będzie dostępny przed głosowaniem na BIP UM Wrocławia i stronie internetowej wroclaw.pl.
Na podstawie udostępnionego formularza do głosowania, środowiska senioralne będą zbierać głosy na wybranego kandydata.
Na formularzu zbieramy głosy osób pełnoletnich, które są związane z danym środowiskiem senioralnym (np. będące członkiem klubu seniora, będące członkiem organizacji).
Kiedy poznamy skład Wrocławskiej Rady Seniorów?
- Prezydent Wrocławia wskazuje trzech członków WRS do dnia 20 października 2024 r.
- Rada Miejska Wrocławia wskazuje trzech członków WRS do dnia 20 października 2024 r.
- Wyniki głosowania środowisk senioralnych zostaną opublikowane do 22 października 2024 r.